www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Volvo XC60 – Кои германци...?

28.12.2017 | Тест драйв | 13979 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


В годините след преминаването си в редиците на китайската корпорация Geely, Volvo успя да намери правилната рецепта за ефективно противодействие на немското премиум трио BMW, Mercedes-Benz и Audi. Панацея, която все им убягваше в последното десетилетие преди това. Достойнствата на марката през годините са не едно и две, но в последните пет години видяхме добавянето на по-атлетичен дизайн, извисяването на комфорта до съвсем нови стандарти и, разбира се, достигането на завидни равнища на технологично развитие.

Казано просто, развитието на марката напоследък е всеобхватно и по-бурно от всякога. Не мога да си представя по-подходящ сегмент за разгръщане на всички придобити умения от този на премиум компактните кросоувъри. Там, където Audi, Mercedes-Benz и BMW съвсем необезпокоявани постигат нови и нови пазарни успехи. На второ поколение XC60 се пада тежката задача да разтърси закостенелите разбирания в Европа за това какво трябва да представлява една луксозна средно голяма джипка. Какъв ще бъде пътят на развитие на Volvo разбрахме още с лансирането на втора генерация XC90 преди известно време. Луксът, високото качество на изработка и интелигентите технологии бързо намериха мястото си и в серията S90/V90, а сега на ред е и по-малкият XC60. 



Помните ли времената, когато моделите на Volvo бяха готини, защото имаха репутацията на огромни, адски солидни и надеждни кораби? Е, тези години са в историята – новите представители на марката са атлетични, красиви и привличащи погледа, ръбестият дизайн остава в миналото. XC60 е перфектното олицетворение на това с относително компактните си външни размери, сякаш перфектните си пропорции, динамични линии и спортно излъчване. За радост, външността не подвежда нито за миг какво можем да очакваме и от интериора – същото внимание към детайла както като дизайн, така и като изработка, функционалност и липса на увличане в една или друга посока.



Не оставяйте 19-цоловите колела да ви заблудят – XC60 стои солидно на пътя, но без това да е за сметка на комфортна на возене. Да, може би има отделни ситуации, като паваж и напречни неравности по пътя, в които бихте предпочели малко по-мека настройка, но на практика инженерите са постигнали оптимален баланс между две коренно противоположни качества, каквито са приятната возия и спортното окачване. Някак по естествен начин това усещане се подсилва и от пакета R-Design, който идва със спортни седалки – не си представяйте онези тънки корита, които сме свикнали да виждаме в горещите хечове, а добре тапицирани кожени кресла с по-добра странична опора.



Каква мощност смятате, че е достатъчна за един компактен SUV? А колко конски сили бихте дали на спортен кросоувър? Прибавете и една тунинг доработка. Доближихте ли 300 к.с.? Най-вероятно сте близко до тази кота. А сега си представете какво означава фактът, че XC60 T8 има цели 408 конски сили! Та това е мощност, която доскоро виждахме от някои суперколи...

Разбира се, тук преследваната цел е по-различна от тази при екзотичните V8 и V12 возила. Търсен е перфектен баланс между динамика, разход на гориво и пригодност за ежедневна употреба. Три доста различни характеристики, които благодарение на иновативната и комплицирана хибридна технология на XC60 T8 успешно се съчетават в една уравновесена система с множество добродетели. Искате мигновено ускорение – имате го. Искате гъвкавост при висока скорост – имате я. Искате движение с нисък разход и ниски емисии в града? Имате и това.

И за да не звучат думите ми необосновани, веднага ви сервирам фактите. Ускорение от място до 100 км/ч за малко над пет секунди в реални условия – благодарение не само на голямата сила, а и на нейното супер ефективно достигане до асфалта. Смесен разход на гориво – точно 7.5/100 при 100-на километра магистрала (140-150 км/ч), 50-60 километра динамичен извънградски режим и още толкова в големия град без целенасочена мисъл за икономия. Е, кой дизелов или бензинов мотор може да осигури подобни данни на почти двутонна луксозна машина с двойно задвижване?



За да контролираш ефективно 400 к.с. трябва да разполагаш с отговарящи на това ниво окачване, спирачки и кормилен механизъм. За окачването вече стана дума, а спирачките са типични за хибриден автомобил, макар и една идея по-прецизни от очакваното – първоначално намаляването на скоростта е леко неуверено заради чувствителността на системата поради рекуперацията на спирачната енергия, а в следващия момент разполагате с цялата спирачна мощ. Въпрос на около 5-10 километра за свикване. Що се отнася до управлението, воланът е относително информативен по отношение на това какво се случва с предните колела. Достатъчно директен при ниска скорост и адекватен при висока – не до такава степен, че да изплаши Jaguar F-Pace, например, но дотолкова, че да ви гарантира приятни емоции и спокойствие като шофьор.



Предпоставките за успех с неочаквано големи размери са налице. Новият XC60 предлага изключително висока ежедневна пригодност, гъвкавост в динамиката и разхода на гориво, достатъчна да задоволи много голям кръг от потребители, супер качество на изработка и технологии не просто в крак с времето, а задаващи стандартите. Пазарният резултат ще видим съвсем скоро.

Ангел Сергеев



Още по темата

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал

Volvo V40 Cross Country или по-добрият V40





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4