www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Renault ZOE с нова батерия за 400 километра на ток

24.07.2017 | Тест драйв | 36100 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


400 километра вече си е сериозен пробег! Много малко са хората, които изминават повече километри на ден. Дори куриерските коли надали навъртат по толкова в града. 400 километра в повечето случаи са достатъчни дори за семейния уикенд сред природата. Така че новата батерия на ZOE разкъсва вериги и премахва съмнения – вече можем в много по-голяма степен да се доверяваме на електрическите автомобили.



Renault ZOE още от началото си е замислен като кола със задвижване само от ток. Тя не е приспособявана, не е търсено място за батерията във вече налична конструкция. Затова е лесна и за развитие. Стига инженерите да са добри. А тези от Renault категорично си знаят работата – ZOE и досега е най-продаваната кола с чисто електрическо задвижване в Европа, а болид на марката печели почти всеки кръг от FIA Formula E Championship. И резултатите са налице.

Новата батерия Z.E.40 е с абсолютно същите размери, като предишната. Малко по-тежка е - само с 25 кг, но пък предлага почти двойно повече възможност за съхранение на полезна енергия – 41 кВч (досегашната беше 22 кВч). Разработена е в тясно сътрудничество с LG и използва литиево-йонна технология с увеличена енергийна плътност. Така, без да се уголемява размера, без да се добавят допълнителни модули и с незначително повишаване на теглото, се постига двойно увеличаване на капацитета на батерията.



Скоростта на зареждане на Z.E. 40 е идентична с тази на стандартната батерия. Необходимо е само за 30 минути да се вържем към някоя обществена зарядна станция по маршрута си, за да се зареди батерията за изминаване на допълнителни 80 км. В България засега има 30-на специализирани станции за зареждане, но в Европа те вече са над 80000, а повече от половината от тях предлагат и бърз заряд.

ZOE също е оборудвано с функцията Quick Chargе, за да се възползва в пълна степен от максималния капацитет на станциите, разположени по продължение на магистралните коридори. Иначе, за стандартно зареждане, ви е необходим просто контакт и инсталация, без значение монофазна или трифазна. Системата „Хамелеон“ в колата е модерна и веднага се адаптира към условията, за да стане зареждането максимално ефективно и бързо.



Пробегът, осигуряван от ZOE днес, а не някъде в бъдещето, е най-дългият от масовите, изцяло електрически автомобили в Европа и клиентите вече могат да се възползват от този бърз напредък в технологията Z.E. (Zero Emissions). Изпробвах я и аз. Тръгнах от центъра на София с пълен заряд и карах до Щъркелово гнездо на язовир „Искър“ (около 45 км). След кошмарното излизане от центъра на града, гъстите завои по долината на реката ми се видяха като писта за тестване. Почти никоя кола с ДВГ не може да стартира и ускорява като електромобилите и аз настъпих педала здраво. Ниско разположените тежки батерии свалят центъра на тежестта и колата стои като залепнала за асфалта по завоите. Когато се върнах обратно в централната част на столицата, в батерията ми оставаше енергия за още 210 км. 



Оборудването в малката френска електрическа кола е на добро ниво – дисплей с навигация и камера за заден ход, сгъваеми странични огледала, 16-инчови двуцветни алуминиеви джанти. Настроение предава и елегантния син Interior Pack, който естествено се връзва с оригиналното синьо отвън. ZOE вече се предлага и с два нови екстериорни цвята -Intense Red и Titanium Grey.

Борислав Цаков

За още информация, четете следващия брой на списание AUTOCLUB.



Още по темата

Renault Meganе Grandtour пасва и на германци, и на нас, българите

Renault Megane Sedan комбинира практичността със стил и престижно излъчване

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Renault Clio RS – всичко се променя





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4