www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

5 технологии в новия Opel Insignia, за които не знаете

18.07.2017 | Тест драйв | 59914 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Изцяло новото поколение на Opel Insignia дебютира през пролетта на тази година, като за огромна радост колата е вече и в България. Имахме възможността да покараме няколко нейни версии, с които ви запознахме на страниците на списание Autoclub и в рубриката ни за тест-драйв на сайта autoclub.bg. След последния ни тест на 2.0 турбо, 260 к.с., 4х4, автоматик решихме да ви представим пет технологии, които са изключително важна част от автомобила.



Фарове с технология IntelliLux LED

Opel нарича осветителната технология на най-новите си модели IntelliLux LED. Зад това на вид сложно понятие се крие умен фар със светодиоди, които осветяват завоите и осигуряват по-добра видимост в на практика всички условия. При новия Insignia сегментите са 32 на брой, по 16 във всеки фар, точно двойно повече отколкото при актуалния Astra. Немците казват, че количеството и качеството на светлината по този начин е много по-голямо, а фактът, че именно диодните сегменти осигуряват осветеността в завои, а не механично въртящи се лупи, прави реакцията при завъртане на волана още по-бърза.

На практика, в тъмната половина на денонощието, фаровете са в постоянен режим на дълги светлини. Технологията работи по такъв начин, че да не заслепява насрещното движение, но същевременно да осигурява максимална осветеност за шофьора, изключвайки и включвайки необходимия брой светлинни сегменти във всеки един момент. Контролът на фаровете и това кои сегменти точно да са активни става автоматично от автомобила, видимостта е около 400 метра.



Torque vectoring

Новият Insignia е първият автомобил в историята на Opel, който използва технологията torque vectoring. На практика, към този момент, система за задвижване на четирите колела подкрепена от torque vectoring е най-ефективният начин за пренасяне на силата от двигателя към пътя. За да избегне добавеното тегло на целия механизъм, Opel залага на т.нар. Twinster, която използва заден задвижващ модул, използващ механизъм от два съединителя, а не тежък диференциал.

Крайният резултат е прехвърляне на въртящ момент между двете оси в зависимост от сцеплението на колелата. Освен това, мощността може да се разпределя по отделно към всяко едно от задните колела, като целият процес става буквално за части от секундата.



Системи за сигурност и асистенция

Измежду много системи подпомагащи шофьора и подобряващи сигурността на пътя в новия Insignia, впечатление прави тази предотвратяваща напускането на пътната летна. За разлика от доста други по-примитивни системи, тук Lane Keep Assist помага не само чрез звуков или визуален сигнал, но и чрез физическа корекция посоката на предните колела, която се усеща като приятна намеса във волана.

Освен това, адаптивният круиз контрол с три нива на дистанция спрямо предния автомобил се комбинира с аварийна спирачка, която предпазва от удар или намалява скоростта, ако сблъсъкът е неизбежен.

Като удобен помощник в ежедневието се проявява 360-градусовият изглед върху автомобила, който комбинира образа от четири камери – по една в предната и задната брони и по една в двете странични огледала. Действителният резултат от работата на системата е видимост към всички кътчета на колата по време на маневриране.



OnStar

Свикнали сме зад различните системи и удобства в новите автомобили да стоят компютри и дори роботи, но OnStar на Opel всъщност се дирижира от истински хора. Чрез връзка с оператор на услугата шофьорът и пътниците в колата могат бързо и доста удобно да получат информация за близки заведения, ресторанти и места за отдих. Не само това, но, без да е необходимо да пускате волана и да прекратявате движението си, можете да запазите хотел чрез системата на Booking.com, както и да потърсите удобни паркинг места около зоната, в която се намирате или към която пътувате.



Head-up дисплей

При новия Insignia, head-up дисплейът е цветен, а позицията му може да се регулира много лесно чрез бутони на таблото. Малкият виртуален екран, който на практика се намира точно пред погледа на шофьора, може да прожектира информация за актуалното състояние на автомобила и неговото движение, навигационни команди, данни от адаптивния круиз контрол или други системи. Интересното тук е, че системата е от най-развития за момента тип, при който прожектиращото стъкло е прибрано в таблото, а образът действително изглежда като част от предния прозорец.



Още по темата

Новата Insignia Grand Sport на Opel е елегантна, красива и с висок IQ

Новият Opel Zafira е още по-технологичен, гъвкав и комфортен

Opel Adam Rocks – не просто градски мъник

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ