www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Swift е перфектна емблема на Suzuki

20.06.2017 | Тест драйв | 45356 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Наистина днешният Swift е въплъщение на всички характеристики, които през годините са се превърнали в приоритети за японската марка. Така че новият модел на Suzuki традиционно е компактен, с младежки дизайн и спортно излъчване. Но, освен че всички тези качества сега са доразвити, съм любопитен да изпробвам новите още по-динамични двигатели, да се запозная с оригиналната полу хибридната система SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), да видя увеличен вътрешен обем, да усетя вградените актуални технологии за безопасност и да използвам богатото оборудване. Затова с интерес взимам за тридневен тест новия градски чаровник.



Swift има изразителен дизайн, който ще запали предимно младите хора в града. Автомобилът е с 15 милиметра по-нисък и с 40 милиметра по-широк от предишното поколение, което изявява още по-силно спортния му дух. По-ниският център на тежестта и приклекналата стойка ме привличат с обещание за динамика и удоволствие от шофирането, още преди да съм седнал в купето. Междуосието е увеличено с 20 милиметра, което от една страна осигурява по-добро возене, но дава и повече обем вътре. Това означава, че промените не са само за външен ефект, но също така за повече комфорт и практичност. Предните седалки са изместени с по 10 милиметра навън, осигурявайки повече пространство за водача и пасажера, а и пътниците на задните седалки разполагат с по 23 милиметра повече вертикално и странично пространство. Освен това новият Swift разполага с 265 литра място за багаж, което е с 54 литра (25%) повече от предишния модел. 



Swift си остава компактен и изключително удобен за града автомобил, въпреки увеличения вътрешен обем.  Всички мерки и пропорции говорят за тотална промяна, сякаш чаровният господин е преминал през модерно студио за подмладяване. Теглото му е свалено от 960 на 840 кг, с 5% е по-икономичен, аеродинамиката му е с 8% по-добра, а радиусът на завиване- с 0.4 метра по-малък. Докато карам из софийския гаден трафик, напомнящ ми конфитюр от сливи, натъпкан в малък буркан, се чувствам доста добре – престроявам се бързо, шмугвам се лесно, паркирам на микро места, недостъпни за други коли.



Swift е сигурен и безопасен, както за пътуващите в купето, така и за хората около него. Той разполага със съвременно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия (Dual Sensor Brake Support), което чрез камера и лазер подпомага пътното поведение и спирането. Това е и първият модел на Suzuki, който е снабден с Radar Brake Support. Също така мога да разчитам и на системата за следене и предупреждение при смяна на лентите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са вложени 6 въздушни възглавници. А асистентът при потегляне по наклон (Hill Hold) е изключително удобен при по-интензивния трафик в града. Някои версии на новият Swift разполагат и със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP, която автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост. 



Swift е по японски оборудван с модерни технологии. Комуникационната система е със 7-инчов тъч скрийн, камера за заден ход, навигация и възможност за свързване със смартфон. Малкият симпатяга е екипиран и с LED автоматични светлини, без да е необходимо аз да превключвам къси/дълги, адаптивен круиз контрол, безключов достъп и стартиране и още много други технологии, които рядко се срещат в този клас. Swift се предлага в 7 основни цвята и още 4 двуцветни комбинации, които подчертават младежкия дух на модела. На разположение е и богат избор от аксесоари, с които всеки може да персонализира своя автомобил според уникалните си желания. 



Swift е пъргав и приятен за каране, задвижван от два бензинови двигателя, които предлагат добра динамика и смешно нисък разход на гориво в града. Единият е традиционен атмосферен бензинов 1.2-литра DUALJET с 90 к.с. Благодарение на системата за многоточково впръскване и по-леките иновативни материали е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4.3 л/100 км. Моторът е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или с безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Аз обаче карам категорично по-интересният  1.0-литров турбо BOOSTERJET агрегат със 112 коня мощност. Той съчетава висок въртящ момент още при ниските обороти  с изключително нисък разход, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Тук имаме възможност за избор между ръчна 5-степенна скоростна кутия или 6-степенна автоматична трансмисия.



И двата двигателя, когато са с ръчната 5-степенна скоростна кутия, се предлагат само в комбинация с новата полу хибридната система SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). В нея е интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила. А компактната високопроизводителна литиево-йонна батерия е отговорна за акумулирането на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като радио и светлини например. Средният разход за моделите с SHVS системата по каталог е около и малко над  4 литра бензин за 100 км пробег. Аз, дори и да не успях да го постигна, заковах консумацията на 4.6 литра, което за моя тежък крак си е впечатляващо. Емисиите на CO2 също са изключително ниски.

Цените на новия Swift започват от 23 390 лева за версията с двигател 1.2 и от 28 990 лева за модела с 1-литровия турбо мотор. За вариантите с SHVS има допълнителен Еко Бонус.

Борислав Цаков



Още по темата

Suzuki Vitara: легендата е жива





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ