www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

25.05.2017 | Тест драйв | 22571 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Запознах се с този господин преди година. Впечатленията ми от него са отлични – едър и здрав, мощен и стабилен, позитивно настроен, верен във всеки момент. Когато съм с него, се чувствам спокоен и сигурен. Казва се Edge, Ford Edge. Още тогава си беше як и с масивно телосложение, но явно сега е тренирал допълнително и още повече е придобил сериозен вид на атлет. Затова сега се появява, като с основание добавя и още едно ново име – Sport.



Водачът на SUV-гамата на американския гигант изглежда внушително. На външен вид е доста различен от Kuga и мъничкия EcoSport. Някои от чертите му веднага издават американския произход – масивна предница с голяма решетка, мускулеста задница с изнесена броня, интересно оформени LED светлини.Типичен северноамерикански модел, какъвто местните харесват. По автомобили с такъв вид и потекло си падат и азиатците. Той привлича погледите и на разглезените европейци, които също се увличат по различното и обичат да се забелязват лесно и от далече. Новият Edge се прави само в Канада и оттам се изнася за целия свят.



Искам да го тествам за няколко дни. Ще го завра из софийските задръствания, ще го настъпя  по магистралата, планирам да го кача и високо в планината. Във външните  размери на версията Sport не виждам разлика с познатия ми Edge. Обаче лесно забелязвам дизайнерските белези на атлета – спортни брони отпред и отзад със сребристи предпазни панели под тях, 20-цолови атрактивни лети джанти, алуминиево вложки на педалите, няма ги и релсите за багаж на покрива. Предната решетка е изградена от активни клапи за регулиране на притока на въздух, което, освен че подобрява аеродинамиката, контролира охлаждането според нуждите на двигателя за по-ефективна работа.



Иначе купето си е пак така учудващо широко и изключително удобно, оборудването си е пак максимално богато – 8-инчов тъчскрийн със SYNC 3, навигация, GSM връзка, камера за каране на заден ход. Кросоувърът разполага и с изобилие от системи за сигурност и безопасност. Сериозно се усеща действието на някои нови технологии, като EPAS – адаптивно електрическото серво управление с променливо усилие, което ми осигурява изненадваща маневреност и по-добър контакт с колелата при висока скорост. Датчици компенсират вибрациите от пътя и центробежните сили и коригират отклоненията при страничен вятър. Също така имам автоматични чистачки и фарове с автономно превключване на къси/дълги, отопляеми челно стъкло, седалки и волан, безключов достъп, ел. отваряне/затваряне на задния капак, извод 220V и др. Челното стъкло, освен че е отопляемо и ламинирано, е и акустично, което увеличава тишината и комфорта в купето. Значителен ефект за това дават и микрофоните за активна шумоизолация – те улавят нежеланите звуци и ги компенсират с пускането на противоположни звукови вълни.



Двигателят е по-големият от двата възможни – 2-литров TDCi с две турбини и мощност 210 к.с. Скоростната кутия е 6-степенна автоматична Power Shift с два съединителя, сработила се е с двигателя и се държи много добре във всякакви различни условия. Единственото, което в тази кола ми липсва, е възможност да избирам между различни режими на управление, което е налично при доста от онкурентите. Купето е масивно и тежичко, заради което возенето е комфортно, но пък в дадени моменти малко не ми достига мощ за ускорение. Не е задължително да се впрягат повече коне, но щеше да е добре да мога да превключа на друг режим за по-бърз старт. Затова пък разходът на гориво при това реално комбинирано шофиране в различни условия беше 6,8 литра нафта за 100 км пробег, което наистина ме впечатли. Цената на този чудесно оборудван и чистокръвен SUV е 89 680 лева.

Борислав Цаков



Още по темата

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Kuga – еволюция по всички линии

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford EcoSport – oбречен на успех

Ford Edge – един американец в Европа





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ