www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Mercedes-Benz E-Class – затвърждаване на ценностите

22.05.2017 | Тест драйв | 51095 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Надали има по-подходящ момент през последните десетина години, в който да търсите чисто нов премиум автомобил от среден размер. Новият Mercedes-Benz E-Class навлиза ударно на пазара, Audi финализира работата по-следващото поколение А6, а BMW 5-Series съвсем скоро ще тръгне в продажба. Японските модели в сегмента все още се приемат почти като екзотика, макар и да имат прекрасни качества и да предлагат малко по-различен поглед към този тип автомобили. Но немското си е немско, каквото и да си говорим, и статистиката от продажбите в Европа, САЩ и Китай го доказва. А актуалният E-Class настъпва на тези пазари не просто като добро предложение, а като истинско завръщане към корените на марката с куп традиционни добродетели.



На пръв поглед, новият E-Class е поел еволюционна, а не революционна посока на развитие – външният вид спрямо фейслифта на предишния модел е само частично изменен, основните линии и пропорции са запазени. Но ламарините имат много по-важна функция от просто красиво покривало – в случая, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до 0.23, което пък представлява по-добър резултат от еко-шампиона Toyota Prius. Под облеклото се крие и нещо много важно – 43 милиметра по-голяма дължина, 63 милиметра по-дълго междуосие и много по-умно използване на вътрешния обем, въпреки малко по-скосените форми на купето. Пространството за пътниците, особено отзад, е оптимизирано, като мястото за крака е осезаемо по-голямо. Багажникът е водещ в класа, делящ първото място с Jaguar XF, като удобният отвор прави товаренето на големи вещи доста лесно.



Също толкова умно е подходено и към оформлението на интериора в зоната на пътниците отпред. Седалките са удобни, позицията на седене е приятна, макар и пространството при педалите да е малко стеснено заради обемистия тунел на трансмисията и диференциала. Големината му пък открива достатъчно малки ниши за различни вещи на централната конзола, включително и зона за безжично зареждане на телефони. Видимостта е чудесна, поне напред, където ни посреща емблематичното лого на предния капак. Свикването с габаритите назад е малко по-трудно, основно поради размерите на C-колоните, както и високото ниво на задния капак. Разбира се, затова има готово лесно решение – серийна камера за паркиране с широкоъгълен обхват и възможност за добавяне на 360-градусова видимост.



По-смели промени се крият под капака на автомобила. Там, поне в тестваната версия, работеше чисто нов 2.0-литров дизелов мотор, първият 4-цилиндров алуминиев дизел на марката. Сухите цифри показват, че агрегатът е с 13 процента по-икономичен от своя 2.1-литров предшественик и около 35 килограма по-лек, което е сериозно постижение. Но далеч по-важно е демонстрираното в реална пътна обстановка – ускорението на E220d не е впечатляващо, но напълно отговаря на очакванията в този висок клас автомобили. 192 к.с. и 400 Нм хич не са далеч от възможностите на по-сериозните 6-цилиндрови агрегати, а в крайна сметка перфектният разход на гориво оправдава напълно избора на 2.0 дизел. По време на целия тест, около 350 километра в градска, извънградска и магистрална среда, бордовият компютър закова потребление от 7.2 литра на 100 километра с изричната уговорка, че в нито един момент не съм търсил икономичното движение. С думи прости, ако предприемете дълго пътуване и подходите елегантно към педала на газта, стойности от около 6/100 трябва да бъдат съвсем реално постижими. Може би за първи път бих предпочел 4-цилиндров дизел, вместо „шестак“ в кола от този сегмент.



Новият E-Class със сигурност не е най-острият седан на пазара, специално що се отнася до окачването и кормилното управление. Но това е търсен ефект – настройките на ходовата част и волана са умишлено търсещо плавност, комфорт и спокойствие във всеки един момент. Стандарното окачване включва железни пружини и адаптивни амортесьори, а опционално може да изберете и въздушно окачване. Дори и по бързи и относително неравни пътища, седанът се носи почти неусетно върху асфалта, а равната магистрала е определено любимият му терен. Режими Sport и Sport+ внасят допълнителен фокус върху по-безпроблемното влизане в завои с висока скорост, но не очаквайте наистина спортно поведение в стандартния модел – такова е запазено за версиите AMG Line и чистокръвните спортисти от гамата на AMG. 



Комбинацията от понижено тегло (около 100 килограма по-малко от предшественика), фино настроено окачване за комфорт, ненатрапчив и еластичен мотор и простор в кабината поставят новия E-Class в стандартните му версии в една собствена лига. Там, където клиентите търсят удобството, стила и комфорта пред чисто спортното излъчване, острото управление и понякога изненадващия като реакции мощен мотор. А да си различен в години на яростна конкуренция и непрестанна еволюция при премиум автомобилите е много силен коз – и продажбите през 2016 година красноречиво го доказват. E-Class e на върха в класа си с около 6000 повече продажби от втория Audi A6 и близо 17 000 повече от BMW 5-Series. Очакваме с нетърпение отговора на другите две марки от немското премиум трио.

Ангел Сергеев

Снимки: Ангел Сергеев



Още по темата

Студ, сняг и лед – перфектните условия за тестване на Bridgestone и Mercedes

Обяздването на Mustang

BMW 6-Series GranCoupe - скъпа индивидуалност

Renault Twingo RS – последният мохикан

Volvo V40 Cross Country или по-добрият V40





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4