www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Renault Meganе Grandtour пасва и на германци, и на нас, българите

15.05.2017 | Тест драйв | 56156 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Meganе е един от най-успешните модели на Renault във всичките му разновидности. Емблематичен хечбек, много харесван главно в старата Европа  - интересен, вълнуващ и винаги със спортен дух. Успоредно с тази 5-врата версия, обаче, своя собствена история пише и седана, за който ви разказвах скоро – класически, елегантен и с голям багажник. Ценят го предимно в Русия, Полша, Турция, а и в други източноевропейски страни.

Но има и още един вариант на модела, който ще допадне на много хора, независимо от държавата и географското положение. Например по аутобаните в Германия всяка втора кола е с такава форма. А и не само там - комби версията, която французите са нарекли Meganе Grandtour, е практична навсякъде, където клиентите търсят за партньор универсална кола – пак стилна и богато оборудвана, но и с огромен обем за багаж. Като че ли и у нас тази модификация ще обере овациите.



За да е едно комби успешно, все пак най-важен си остава багажникът. Този може и да не е с най-големия обем (580 литра), но по-важното е, че е много удобен за използване и гъвкав за конфигуриране. Например, мога да избирам какво да е нивото на пода.  При високата позиция се създава равен повърхност, за да ме улесни, ако ще товаря обемисти предмети. В тази конфигурация под пода е налично допълнително отделение от приблизително 55 литра. А при спускане на пода в неговата по-ниска позиция, се създава максимален товарен обем по височина в една зона. Багажното пространство може да бъдеразделено и на две различни нива, за да се предотврати търкаляне на товарите. Има и два странични коша за съхранение на предмети, точно до колесните арки. На разположение са ми и две куки, на които удобно могат да се закачват пазарски чанти. А когато меката покривна щора на багажника не ми е необходима, вместо да търся къде да я прибирам, може лесно да я мушна под пода в специално предназначено за нея място, което не отнема от полезния обем на багажника.

Системата Easy Folding също облекчава товаренето. Чрез дръжки в багажника лесно отключвам и автоматично сгъвам делимата облегалка в съотношение 60/40. Освен това, предната пътническа седалка в новия Mеgane Grandtour се накланя напред, за да може да влизат предмети със значителна дължина - до 2.7 метра.



Голямото и удобно пространство за товари категорично не е за сметка на пътниците. Предните седалки ми изглеждат удобни и добре оформени, но малко твърди на първи допир. Но след продължително шофиране установявам, че всъщност са изключително комфортни. За изработването им се използва специална пяна с двойна плътност. Отопление, масаж, перфорирана кожа, външни шевове и усещане за лукс. Липсва ми само държач или кутия за слънчеви очила, на които иначе никога не мога да намеря удобно място.

Отзад пасажерите могат да пътуват като принцове – простор за главата, раменете и краката, който е сред най-добрите в сегмента. А и ъгълът на наклон на задната седалка е малко по-голям в сравнение с този при Mеgane 3 Grandtour (27° вместо 25°), което осигурява на пътниците допълнителен комфорт.



Колата, която тествам, е с яко оборудване, което сякаш ме качва не в представител на С-сегмента, а в премиум от висок клас. Централно на таблото е разположен вертикален 8.7-инчов (22-см) тъчскрийн R-LINK 2 с капацитивен pinch & zoom дисплей, наподобяващ работата със смартфон или таблет. От него лесно контролирам  с гласово разпознаване навигация, GSM, радио, приложения, асистиращи системи, автоматичен климатик. Акустиката на аудио системата е съществено подобрена с въвеждането на  оптималното разположените 11 мощни високоговорителя в цялата кабина. Инженерите от Renault и Bose са работили в тясно сътрудничество, за да създадат специален звук по поръчка за новия Mеgane Grandtour. За удобство на водач и пътници са на разположение още безключов достъп до колата, двузонов автоматичен климатик, камера и датчици за движение на заден ход, а ако някой има затруднения с тази маневра, то колата може да паркира и сама, благодарение на асистиращата система. Шофьорската работа в този случай е само да подаваме газ и да натискаме педала на спирачката. А точно на нивото на очите ми, когато колата работи, се появява цветен head-up дисплей. Вярно, от по-елементарния и евтин вариант, с допълнително екранче, а не с графика направо на челното стъкло. Въпреки това той винаги е ценен за комфорта и безопасността. Без да се налага да свалям очи от пътя, на екрана имам информация за моментната скорост, навигацията и ограничителните знаци на пътя. 



Новото комби на Renault е екипирано богато със системи за сигурност и безопасност, които генерират допълнителна доза спокойствие. Активен спирачен асистент, адаптивен круиз контрол, автоматични чистачки и светлини с превключване на къси и дълги (LED Pure Vision), система за спазване на лентата за движение и на дистанцията до предния автомобил и др. И още една от технологичните новости, която много ми допада - MULTI-SENSE. Тя ми позволява сам да избирам усещанията си при шофиране, съобразно моето състояние и настроение – да контролирам твърдостта на волана,  реакцията на двигателя, че даже да променям осветлението в купето и масажната функция за шофьорската седалка. Бутон MULTI-SENSE върху централната конзола ми дава директен достъп до тези функции чрез дисплея R-LINK 2, както и до пет различни настройки за управление: Neutral, Sport, Comfort, Perso и Eco. Тези режими са комбинирани с избор от пет интериорни осветления и съответни графики на TFT екрана в приборното табло и дисплея на системата R-LINK 2. С тази технологична магия мога дори да регулирам звука на двигателя между три различни настройки: Neutral, Comfort и Sport.



Карам, според мен, най-интересния двигател от гамата – 1.6 Energy dCi с мощност 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Стоп/старт системата го прави много икономичен и екологичен. Реалният разход при комбинирано шофиране в продължение на 3 дни е 5.8 литра на 100 километра. Задвижването наистина ми дава много добра комбинация от ефективност, динамика и гъвкавост. Може би богатият пакет от възможности щеше да е още по-пълен, ако този балансиран мотор на Mеgane Grandtour бе съчетан не с 6-степенна ръчна трансмисия, а с автоматичната скоростна кутия с двоен съединител (EDC), с каквато Renault разполага. Тя, за мое съжаление, се вгражда само в по-малкия дизел, който е с мощност 110 коня.



Действително колата, която карам, е по френски елегантна, много комфортна и удобна. Богатото оборудване и технологичните иновации също ме впечатлиха, въпреки дребните забележки от моя гледна точка, за които споменах. Обърнато е внимание на детайлите, което прави разликата с т.нар. премиум марки почти незабележима. Но все пак разлика има и тя е в цената за този универсален автомобил, подходящ както за работа, така и за семейството – с всичкото оборудване и този топ двигател тя е 52 500 лева.

Борислав Цаков



Още по темата

Renault ZOE с нова батерия за 400 километра на ток

Renault Megane Sedan комбинира практичността със стил и престижно излъчване

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Renault Clio RS – всичко се променя





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ