www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford Kuga – еволюция по всички линии

11.05.2017 | Тест драйв | 48554 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


В последните години Ford се наслаждава на резултатите от проекти, започнати и осъществени по правилния начин. Милиони евро печалба продължават да носят абсолютните бестселъри Focus и Fiesta, като мъникът съвсем скоро ще може да се похвали с ново поколение, което със сигурност ще увеличи допълнително продажбите. Mondeo има запазено място сред феновете, особено на Острова, a за няколко месеца след официалното си лансиране в Европа Mustang успя да разбие конкуренцията в някои страни. Интересно явление е, че американската компания успява да печели много от автомобили извън SUV сегмента, където всъщност е основият пазарен бум в момента.

Наскоро производителят допълни изцяло и гамата си от високопроходими машини - на Стария континент имаме EcoSport и Edge, заемащи напълно различни роли, а между тях стои Kuga – единственият актуален джип на марката на континента, който има история.



В първото си поколение Kuga беше компактен SUV с прилична проходимост, ефективни и здрави мотори, добро оборудване и известни ограничения по отношение на товарното пространство. С втората генерация моделът порасна значително, като това разреши недостатъците в кабината. Добавени бяха нови технологии и по-мощни агрегати, а фейслифтът, който тествахме наскоро, успява да се справи и с последните черти, предизвикващи полярни мнения. Така например, дизайнът се справя с усещането, че Kuga не е част от моделната линия на Ford поради предишната почти нулевата визуална връзка с останалите представители на марката. Новата радиаторна решетка и по-мъжественото излъчване в предната част правят родствената връзка далеч по-ясна, като освен това и създават впечатлението, че размерите са увеличени още веднъж. В действителност, дименсиите на колата са запазени.



Сякаш естественият избор при този автомобил се пада върху 2.0-литровия дизелов мотор. Още при първото поколение на модела този двигател беше най-често срещан избор, но тогава той си партнираше по-често с ръчна скоростна кутия, автоматиците бяха рядкост. Сега, десетина години по-късно, когато мощността е 150 или 180 к.с., клиентите избират все по-често автоматичен механизъм, като при Kuga той е със шест скорости, два съединителя и работи леко и плавно. Независимо от избора на скорости, 2.0-литровият агрегат доставя добро доускорение, тих, ефективен и икономичен е.



Честно казано, не мога да си представя новата Kuga с мотор с мощност от по-малко от 150 к.с. Да, бензиновите предложения също са подобаващи и нямат съществена липса на въртящ момент, но характеристиките на дизеловите двигатели са най-подходящи за нрава на Kuga. А той е ясен – търси се уверено, но не рекордно ускорение, достатъчно мощност от ниските обороти и максимално равномерно разгръщане на силата от потегляне до средата на работния дипазаон. Все пак, кой си купува Kuga, за да я държи в червената зона на оборотомера и да гони спортни постижения?



Още базовите нива на оборудване предлагат почти всичко необходимо за подобен автомобил. Новост, която донася фейслифта на модела, са оборудванията ST Line и Vignale, позиционирани в двата противоположни края на гамата – единият носи най-спортните нотки, а другият най-луксозните. За първи път изобщо в историята на Kuga можем да видим толкова красив и добре екипиран модел като Vignale – от шармантния външен вид, през по-добрите материали в интериора и цялостното усещане за по-висок клас кола. При тази върхова модификация джипката може да се похвали и с куп глезотии, които сме свикнали да виждаме в премиум сегмента – подгряване на волана, адаптивен круиз контрол, електрически седалки с памет, адаптивни биксенонови светлини, прочитане на текстови съобщения и куп други. Добра работа, Ford.



Голяма и доста важна новост, също така, е и третото поколение на системата SYNC. Въпреки относително старомодните си графики, SYNC3 се справя в пъти по-добре с навигирането из менютата и отразяването на информация спрямо своите предшественици. Добавяме и възможност за връзка чрез платформите Apple CarPlay и Android Auto, които правят сдвояването с телефон и използването на неговите функции лесно и бързо.



Всичко това звучи чудесно, но каква част от клиентите всъщност избират най-луксозните версии? Статистиката в отделните класове е различна, но можете да бъдете сигурни, че продажбите на Kuga Vignale и Kuga ST Line ще бъдат не много значителни – не защото колите не предлагат всичко, което можете да поискате, а защото цената им ще бъде непосилна за масовия клиент. Именно там на помощ идват модификации Trend и Business, които са доста агресивно ценово позиционирани. На практика цените започват от 37 990 лева за Trend с предно предаване и 1.5 бензинов мотор. Комбинация, която също очаквам да няма голям успех.

Най-разумната версия за мен включва 2.0-литров дизелов мотор, автоматична трансмисия, 4х4 задвижване и ниво на оборудване Business. Тогава цената е 58 300 лв. Сумата не е малка, но нарежда Kuga много добре спрямо конкурентите, които най-често предлагат по-малко вътрешен обем и, понякога, по-бедно оборудване.

Ангел Сергеев

Снимки: Ангел Сергеев



Още по темата

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford EcoSport – oбречен на успех

Ford Edge – един американец в Европа





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ