www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Countryman е най-голямото и най-скъпо MINI в историята

03.05.2017 | Тест драйв | 27606 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


MINI ли? На мен този автомобил май повече ми прилича на MAXI, поне според общоприетите представи за британската автомобилна икона.



Ако не вярвате, хайде най-напред  да погледнем към мерките и размерите. Новата версия на модела е с цели 20 см по-дълга и с 3 см по-широка от предшественика си. Автомобилът изглежда доста по-голям от Juke, примерно. Произвежда се върху платформата на първия си братовчед - BMW Х1.  Междуосието също е нараснало съществено - със 7,5 сантиметра. Всичко това превръща новия Countryman в най-MAXI MINI-то до момента. 



Във външния дизайн на новия кросоувър е ясно, че революция няма как да се очаква. Задачата е сложна: хем трябва да е разпознаваем още от пръв поглед като MINI, хем да има нови и модни идеи в стила. Трябва да изглежда компактен, но в същото време да е и възможно най-функционален. Лично на мен отвън колата ми изглежда малко по-правоъгълна за моите предпочитания, но когато отворих 5-те врати и седнах в купето, чак тогава оцених всяка гънка и детайл от дизайна. 



Вътре е удобно, широко и комфортно. На задната седалка, която може да се плъзга по дължина до 13 сантиметра, спокойно сядат 3-ма високи мъже, с достатъчно място за главите и краката. Багажникът също се е уголемил с над 25% - до 450 литра, което е със 70 литра повече от този на Golf, само като сравнение. Задният капак е електрически и може да се отваря само с махване на крак под бронята, дори когато двете ни ръце са заети. Уникална опция за Countryman е разгъващата се от багажника гъвкава опора Picnic Bench, която може да служи като място за сядане на двама души и да превърне дори най-скучното пътуване в забавление.



Оборудването на колата също предлага всички условия за добро настроение и удоволствие от пътуването. Материалите са от най-висок клас, като английският стил е чаровно комбиниран с новите технологии. Купето е с дискретно амбиентно LED осветление, а на централно разположеният 8,8-инчов тъчскрийн разполагам с информация от навигацията, смартфона, аудио и други системи в колата.  



Имам възможност да тествам най-наточената версия на модела за нашата страна - MINI Countryman S ALL4. Тръгвам от центъра на София през кошмарния трафик, продължавам по магистрала Тракия, а след това свивам по нагънатите като макарони завои към язовир Батак. Турбодизеловият двигател е с мощност 190 коня, скоростната кутия е 8-степенна автоматична. Средният ми разход е над каталожния, разбира се, но с малко – компютърът отчита 5,8 литра нафта на 100 км комбиниран пробег. Окачването е стегнато и ме държи здраво в завоите при скорост, но в същото време е доста по-комфортно, отколкото очаквах.



Новият кросоувър на MINI е наистина универсален боец. Той е компактен и пъргав за града. На аутобана е бърз, комфортен и тих. А със системата за задвижване на всички колела ALL4, когато свърнах по горските пътеки, се чувствах стабилен като в сериозен SUV с висока проходимост. И още една новост - този Countryman е първият модел в историята на британската марка, който се предлага и с Plug-in хибридно задвижване.



Очаквам много хора в различни части на света да приемат добре това сериозно екипирано и оборудвано MINI със задвижване ALL4. Европейците, особено тези от западната част на континента, също ще го харесат. Подозирам обаче, че за жителите на източна Европа цена от 50 000 до 70 000 лева за този премиум компактен кросоувър ще изглежда височка. Но вай-интересна ще ми е реакцията на британците. В последните дни говорих с доста англичани и се чувствах като на гласуване за и против Brexit. Оригиналната идея на марката в миналото е била да предложи малка, лека и евтина градска кола и половината от жителите на Острова си мечтаят тя да е точно такава. Но другата половина ще оцени рационалността на новото предложение и ще види логиката на това бизнес решение – все пак компактните кросоувъри продължават да са най-бързо растящият сегмент в Европа.

Борислав Цаков



Още по темата

MINI Cabrio - мощност и динамика за много емоции под открито небе

MINI Paceman – най-баварският британец

MINI Paceman – най-баварският британец

MINI JCW Countryman - без еквивалент

Nissan Juke Nismo или Gangnam Style по японски





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ