www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ексклузивен тест-драйв: McLaren 675 LT

20.03.2017 | Тест драйв | 24028 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Пристъпвам към най-ексклузивния автомобил в супер теста. Той идва от Великобритания, но в него няма нищо аристократично, напротив – изключително първичен и необуздан е. Но разликата между него и хулиганите е, че този ефект е постигнат след години на тренировки и усъвършенстване. С други думи – запознайте се с перфектния спортист.



Приближавам към един от общо 500-те произведени екземпляра 675 LT с твърд покрив – още толкова са направени и от варианта с подвижен гюрук. Към ексклузивността върви и може би най-напредничавата техника, която в немалка част е вдъхновена от постиженията във Формула 1. Най-напред, ниското тегло. Тук то е постигнато чрез използване на карбонови нишки на всички възможни места – от интериора, през символичния товарен отсек та чак до елементи от двигателното отделение. Диетата е в тандем с максимално изстискан 3.8-литров V8 двигател с мощност от 675 к.с. – точно, както гласи и името на модела. А индексът LT идва от Long Tail – добавка, която McLaren използва за първи път при легендарния F1 и показва специално отношение към скоростта, ускорението и представянето на писта.

И без никакво съмнение, точно там е фокусът на този McLaren. Колата е буквално състезателен автомобил, пригоден за употреба в ежедневието. С всичките позитиви и недостатъци на тази идея. От една страна, зверско ускорение от покой, мигновена смяна на предавки и рекордни нива на притискане към пътя. Противно на очакваното, звукът също е феноменален, въпреки относително малкия работен обем и турбо пълненето. От друга страна, спартански интериор, който дори няма климатик, а управлението на малкото останали функции е трудно. Влизането и заемането на шофьорското място също представляват малко предизвикателство, сякаш наистина се настанявате зад волана на състезателна кола.



На цена от около 560 000 лева получавате усещане зад волана, което не можете да сравните с нищо друго. Сякаш се возите на бързо влакче на ужасите, но имате пълен контрол над него във всеки един момент. След първата обиколка на пистата Вайрано с колата добивам повече увереност и започвам малко по-късно спиране и постигам по-висока скорост в завоите. Чувствам се супер уверен в това, което правя и точно там е проблемът – прекалената увереност често води до грешки. Допускам една малка неточност на един от шиканите и ми се налага да чукна леко спирачката в сюблимния момент, губейки голяма част от аванса във времето, който бях постигнал спрямо предходния тур. Точно в този момент си давам сметка, че управлението на 675 LT всъщност изисква майсторлък – по-голяма част се върши не с волана, а с педала на газта, който контролира поведението в завои. Когато намерите точния баланс в дозирането на газта, воланът започва да извършва точно отредените му задачи. Това успях да постигна в третата и последна обиколка с модела, която беше и най-бързата за мен.



Несъмнено, McLaren 675 LT е най-бързата и подходяща кола за писта от петте налични. Но това не е случайно – на практика, тя е поне една лига над останалите в теста. LT серията се противопоставя срещу Speciale, GT и Nismo модификациите на Ferrari, Porsche и Nissan. От тази гледна точка, британецът несъмнено получава короната за най-екстремен и близък до състезанията автомобил. Тя обаче носи и тежестта на на практика минималната пригодност в ежедневието и рекордната цена от над половин милион лева. Впрочем, сума, за която можете да се сдобиете с почти три GT-R-a… С оглед на приложението на тази кола, не бива да е изненада и фактът, че над 80 процента от клиентите й я използват само на писта, до която стигат със специален транспорт.

Ангел Сергеев, Милано, Италия

Снимки: Quattroruote







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4