www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ексклузивен тест-драйв: Porsche 911 Turbo S

27.02.2017 | Тест драйв | 18982 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


След 50 години на еволюция, Porsche 911 пристигна на пистата Вайрано в топ модификация Turbo S, която дебютира през 2014 година във Франкфурт. Един автомобил, който можете да разпознаете винаги – независимо дали сте в компанията на суперколи от различни марки или сте на паркинг с обикновени коли. Едни наричат това скучно, други го описват като неспирно усъвършенстване.



Двигателят, разположен върху задната ос, е с най-малка мощност от всички представители в теста. Въпреки турбо пълненето си, агрегатът генерира 560 к.с. – повече от 100 к.с. по-малко от Ferrari 488 GTB. С други думи, един Ford Focus 1.0 EcoBoost по-малко. Но както знаем от теорията, а и от практиката, мощността не е всичко. Боксерният мотор с принудително пълнене успява по изключително ефективен начин да достави силата си до колелата, като за това основно спомага 7-степенната скоростна кутия с два съединителя. Двата основни компонента на задвижването са в перфектен синхрон, който напълно заличава разликата в мощността спрямо по-силните суперколи. Точно това е магията на 911 – абсолютното минимизиране на силовите загуби води до перфектно разгръщане на мощността на хартия и като усещане зад волана. Енергичното ускорение е съпроводено от плътен, нисък звук, който става изключително приятен при по-високите обороти. Тогава осезаемо в микса се присъединява и характерното турбо съскане на боксерните поршета.



Като автомобил, създаден в търсене на перфектния баланс между ежедневна употреба и забавление на писта, 911 Turbo S завива със съвсем леки компромиси, следвайки уверено зададената траектория и изисквайки съвсем леки корекции от волана. А освен качества на суперкола, при 911 Turbo S откриваме и типичното за марката през последните години отношение към детайла. Най-ясно това се вижда в интериора, където подбора на материали, сглобката и оформлението са като на луксозна премиум лимузина, а не на автомобил, готов за употреба на писта. Седалките имат перфектна форма, приятно кожено покритие и възможност за електрически реглаж – рядко срещана комбинация при суперколите. Към това добавете и ефектна навигация със сателитни изображения от Google Maps, дигитално табло и премиум озвучителна система и получавате същевременно уютна и атрактивна атмосфера в кабината.



911 Turbo S няма най-добрите спирачки, най-добрия кормилен механизъм, окачване или двигател. Изглежда добре, но не се отличава силно в компанията на Ferrari и McLaren. Липсва му малко екстремност, която е заменена с практичност и щипка комфорт от премиум лигата. Някои дори го намират за скучен или прекалено консервативен. Но, колкото и изненадващо да ви прозвучи това, точно там е скритият коз на модела. Макар и да няма силно отличаващи се страни, автомобилът може да се справи на практика с всичко по много добър начин. Като типичен продукт на Volkswagen Group, точно това е търсеното и постигнатото тук – еднакво силен във всичко, с което се заеме. На първо място, перфектен баланс между мощност, достигането й до асфалта и контролирането в завои. След това, добра пригодност в ежедневието и лукс в интериора. И накрая, но не на последно място, несравним имидж, демонстриращ перфектен вкус от страна на клиента.



Да си еднакво силен във всичко, което правиш, е рядко срещан талант в наши дни, а и рядко оценяван – и точно заради това 911 заслужава признание. Съмнявам се, че често ще имате подобен проблем, но, ако се чудите каква суперкола да изберете, доверете ми се – няма как да сбъркате с 911. И сега, както и преди 50 години.

Ангел Сергеев, Милано, Италия

Снимки: Quattroruote



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ