www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ексклузивен тест-драйв: Audi R8 V10 Plus

21.02.2017 | Тест драйв | 15918 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Веднага след Ferrari-то, което подкарах първо на супер теста организиран от Quattroruote, сядам зад волана на единствения представител в теста с атмосферен мотор – Audi R8. Машината е в сив цвят, което отнема частица от първоначалното възхищение при среща с подобен автомобил. Сега R8 е във второто си поколение, което донесе по-агресивни и остри форми при екстериора и вече традиционната шестоъгълна радиаторна решетка, която видяхме и при редица други модели на марката. Широка, много ниска дори и в най-високата си точка и определено секси, колата все пак има някак по-консерватирно излъчване от своите конкуренти в теста. Ако я видите в компанията на обикновени коли от града, със сигурност ще ахнете, но когато е паркирана до Ferrari и McLaren, изглежда сякаш... й липсва WOW факторът.



Но такъв определено има в изобилие в интериора – може би най-добрата кабина от петте представителя в теста. На разположение е високотехнологичното табло Virtual Cockpit, което предоставя абсолютна цялата ви необходима информация по време на движение. Поради това, в колата няма втори екран, както е при по-голяма част от модерните коли – навигацията, състоянието на мотора, дори и камерата за движение назад се представят на големия дисплей пред очите ви. Подборът на материали е страхотен, като най-силно впечатление ми прави усещането при досега с волана, таблото и седалките – сякаш стоя в луксозна лимузина, а не в кола, създадена основно за писта. А сглобката е на типичното за Audi ниво.



Кабината е модерна в пълния смисъл на думата, а задвижването – по-скоро old school. R8 разполага с последния в света атмосферен V10 мотор – и дори само изричането на този факт прави модела по някакъв начин специален. Липсата на турбо значи повече изгорели газове, които преминават през изпускателната система с много по-висока скорост, което пък обещава страхотен звук. Тук дойде и първата ми сериозна изненада, за жалост – неприятна. R8 бе абсолютно най-тихият и спокоен автомобил в това отношение. Въпреки доста високия си праг на обороти, двигателят е притъпен, а от ауспусите не се чува очаквания тътен. 1:0 за турбо технологията.



На пистата R8 има две лица. При сравнително по-ниска скорост, управлението е невероятно прецизно, завоите се взимат с лекота и без излишни операции с волана. Често не е необходимо да коригирате първоначално зададената траектория, ако сте избрали подходящата линия при навлизането в завой. Но при завоите с по-висока скорост, като изправените шикани и широките криви, R8 леко недозавива, въпреки задвижването на четирите си колела. Разбира се, това явление е силно ограничено и се преодолява със съвсем лека корекция от страна на шофьора, независимо дали с педала на газта или с волана. Свикването е бързо, а след това резултатите са много добри.



Правите участъци на пистата са раят за R8, тъй като досущ приличат на немската магистрала. Причината за това е, че колата сякаш е проектирана да бъде най-луксозната и комфортна сред суперколите. Превключването на предавките не е остро, шумът дори и при много висока скорост не е осезаем, а возията остава на ниво дори и при леки неравности. Точно това е силата на най-мощния сериен модел на Audi в момента – той може да бъде едновременно бърз на писта, но и удобен за по-дълги преходи.

При движение с висока скорост, Audi R8 не е толкова уверен при доускорението си, както турбо представителите в теста. Удоволствието от изцяло линейното разгръщане на мощността е огромно, но го няма онзи ритники в гърба при натискането на педала на газта докрай. Хронометърът отчита минимални разлики спрямо останалите конкуренти, но тук става дума по-скоро за усещането и удоволствието. 2:0 за турбо технологията.



Приключвам трите си обиколки на пистата Вайрано зад волана на R8 със смесени, но преобладаващо положителни емоции. Това е онзи автомобил, който можете да карате всеки ден, да ходите на работа с него и дори да извършвате и по някое друго продължително пътуване. Можете и да се впуснете във високоскоростни обиколи на писта, но няма да получите в пълна степен това, което очаквате – скоростта е висока, но не носи пълна емоция, а завоите изискват малко повече майсторлък.

Ангел Сергеев, Милано, Италия

Снимки: Quattroruote



Още по темата

Mercedes-Benz E-Class – затвърждаване на ценностите

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал

Уроци по фейслифт с Peugeot RCZ

Volvo V40 Cross Country или по-добрият V40

Lexus GS 450h F SPORT – комфорт и техника от друг свят





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ