www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ексклузивен тест-драйв: Ferrari 488 GTB

13.02.2017 | Тест драйв | 14731 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Началото на серията от изпитания на пистата Вайрано край Милано поставих с може би най-красивия представител на теста – италианският Ferrari 488 GTB. Кола с дизайн шедьовър, от първия до последния детайл. Няма спор, че дизайнерите на марката инвестират може би най-много време и ресурси във оформянето на моделите Ferrari от всички производители на суперколи – просто защото с времето Ferrari e станал икона на красотата и стила в този екзотичен сегмент. 488 GTB има типичното за марката излъчване на автомобил от бъдещето – с безброй малки аеродинамични детайли, които имат не само визуална задача. Всяка една крива, малък спойлер или отвор за въздух са на точно определено място, за да насочват въздушния поток през точно определен път.



Но дизайнът, естествено, не е единственото нещо, което има значение тук. Напротив – това, което се крие под красивия костюм, е много по-важно. И Ferrari има какво да предложи. 488 GTB не е просто фейслифт на 458 Italia, а коренна промяна в концепцията на модела. Сега возилото залага на турбо сила за своя 3.9-литров V8 двигател, който изпраща 670 к.с. до задните колела. Мощността преминава през DCT автоматична скоростна кутия с два съединителя, която осигурява ускорение от място до 100 км/ч за три секунди. 200 км/ч се достигат за 8.3 секунди, а максималната скорост на движение е 330 км/ч.



Разбира се – впечатляващи стойност. Но реалното им физическо изражение е по-интересната страна на нещата. По някакъв начин 488 GTB успява да съчетае характеристиките на атмосферните и турбо колите – от една страна, разгръщането на мощността става по линеен начин, още от ниските обороти и продължава до около 6000-7000 об/мин. От друга, когато сте към средата на скалата, около 2500-3000 об/мин, реакцията на двигателя при подаване на газ е светкавична, доускорението е мигновено, независимо на коя предавка и при каква скорост е автомобила.



Колкото и да е добър двигателят, не той е звездата при 488 GTB. Скоростната кутия с два съединителя има феноменално бързи реакции и предава по перфектен начин силата към колелата във всеки един момент. Това беше единственият автомобил от теста, който оставих сам да сменя предавките – добър атестат са свършената работа с оглед на конкурентите.

На пистата 488 GTB се държи като спортен, а не състезателен автомобил. И това е нормално, тъй като моделът има своя Speciale версия, която е ориентирана към по-добро представяне на писта поради оптимизираното си окачване и по-ниското си тегло. Стандартният вариант предлага много, но сякаш във всеки един момент знаете къде е лимитът на представянето, няма го чувството за безгранични възможности. Това усещане може да бъде както много полезно, така и леко объркващо, особено когато търсите най-доброто представяне на писта.



Но голямото разочарование за 488 GTB не са обиколите на пистата Вайрано – там моделът беше сред най-бързите, а едновременно с това доставяше и истинско, неподправено удоволствие зад волана. На него обаче успяха да се порадват само пет или шест журналисти, тъй като автомобилът не издържа повече. Колкото и невероятно да звучи за автомобил от такъв ранг, ABS системата се предаде, което доведе до неприятен инциден на завой с висока скорост за немски колега. За радост, всичко се размина благополучно, но това беше на практика последната скоростна обиколка на колата за деня. Машината влезе в сервизен режим и дори пристигналите по-късно инженери от Маранело не можаха да решат на място проблема. Разочарованието сред останалите колеги беше огромно – автомобилът остана като статуя, красяща паркинга до трасето. Така и не чухме повече високооборотното ръмжене на италианеца.



Но въпреки тази неприятна случка, автомобилът определено заслужава сериозни похвали. Цялостното впечатление е за много добре проектирана машина, която крие няколко коза в джобовете си. Ако вярвате, че красотата ще спаси света, 488 GTB със сигурност ще докосне сърцето ви, а към прекрасните форми ще получите и възможности на истинска суперкола. Остава да се надявате, че тя ще издържи повече от няколко обиколки на писта.

Ангел Сергеев, Милано, Италия

Снимки: Quattroruote



Още по темата

Ексклузивен тест-драйв: Audi R8 V10 Plus





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ