www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият VW Amarok не предлага компромиси

22.12.2016 | Тест драйв | 8201 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Дали някой би могъл да очаква от една кола да може всичко? Трудна задача. Това означава много и разнообразни възможности, които да са съвместими в една машина. Такъв автомобил трябва да е маневрен и икономичен в града, а на аутобан - бърз и стабилен. Хубаво е да има широко купе за 5 човека и много място за багаж, понякога дори ски, велосипеди или АТВ. А защо не и теглич?... Пак заради такива хобита е важна също високата проходимост и 4х4 задвижването. И богатото оборудване винаги влиза в употреба. Освен това е ценно да се пътува комфортно – удобни седалки, обезшумено купе и окачване, което да можеш да нагласиш спрямо настроението си за каране. Качествената кожа и добрият саунд винаги вдигат още настроението и удоволствието при пътуване. А-а... и да е елегантен, пипнат от дизайнери!

Малко прекалих, нали? Има ли наистина такъв автомобил? Кой е той, къде да го намеря, колко ли струва?

Всъщност, докато рисувах перфектната кола, все едно гледах пред мен и описвах новия Amarok. Имах възможност да се запозная с него в рамките на един ден. Катерих го сред горите в планината, настъпих го по асфалтов път, возих се на задната седалка, като пасажер. За този кратък тест пикапът на VW наистина ми показа богато разнообразие от качества. Тепърва, обаче, ще трябва да ги докаже пред клиентите си при различни условия в различни точки на тази планета. 



Висока позиция в премиум купе

Това го казвам в пряк и в преносен смисъл. Сядам в купето и гледам пътя от високо. Но това не е въпрос само на гледна точка. Чувствам се комфортно в луксозна обстановка – таблото е с изцяло нов, модерен дизайн, материалите са от висок клас и за първи път в кола от този сегмент седалката ми е като в лимузина – отопление и 14 електрически настройки за максимален комфорт.



Оборудване

В горната част на централната конзола е разположен голям тъчскрийн на комуникационната система. Връзвам я за секунди с GSM-а си през USB и вече разполагам с всичко необходимо. Guide & Inform надгражда навигационната система, като добавя онлайн актуални услуги като информация за трафика. Навигационната система „Discover Media” серийно се предлага с DAB+ дигитално радио. Системата може да усилва гласа ми чрез микрофон и така не ми се налага да обръщам дори глава към пътниците на задната седалка или да повишавам глас – те  чуват гласа ми усилен през задните говорители. Парк-пилотът в комбинация с камера за обратно виждане „Rear View” също улеснява живота.



Задвижване

Това е единственият пикап в сегмента с 3-литров V-образен 6-цилиндров турбодизелов двигател. Най-мощният вариант предлага 224 к.с. максимална мощност и въртящ момент от 550 Нм. Максималната скорост от 193 км/ч нямаше къде да достигна в мрачен декемврийски ден, но ускорението ясно го усетих. По каталог Amarok качва от 0 до 100 км/ч за 7.9 секунди, което е супер постижение за тежък, висок и голям пикап. Но при едно изпреварване малко преди Самоков насреща ми се появи кола, която също се движеше бързо. Натиснах газта до дупка и колата сякаш получи отнякъде още допълнителна сила. На помощ ми дойде функцията Overboost, която при нужда включва още 20-на коня в галоп и вдига въртящия момент до 600 Нм. 4-те колела, перманентно задвижвани от системата 4Motion, захапаха пътя и ме изстреляха напред. Моторът много добре се е сработил и с 8-степенната автоматична скоростна кутия, произведена от най-добрите специалистите в тази област – компанията ZF. 



Възможност за товарене

Новият пикап от VW има една от най-широките товарни платформи между арките на колелата - ширина от 1222 мм позволява напречното натоварване на европалет. Площта е 2.52 м2, стената е висока 508 мм, а има нисък товарен кант - 780 мм. Качва полезен товар до един тон, а някои варианти на позволяват теглене на ремарке с обща маса до 3.5 тона.



Amarok се чувства еднакво добре, както  на асфалт, така и извън пътя. Аз, като клиент, също бих се чувствал еднакво добре в него, все едно дали съм на работа и трябва да превозвам нещо или пък съм тръгнал на почивка със семейството си в планината. Мощен по американски, бърз по немски и проходим като японски. Но освен тези чисти характеристики за един пикап, той е комфортен, тих и много добре екипиран. 

Борислав Цаков



Още по темата

Skoda Kodiaq с лекота отговаря на всички изисквания в SUV класа (допълнено с видео)

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford Ranger – готов на всичко

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас

Volkswagen Golf VII GTI - спортист с история





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ