www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot 3008 – на гребена на вълната

20.12.2016 | Тест драйв | 3929 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Статистиката в последните няколко години е категорична – клиентите все по-често избират SUV автомобили пред класическите комбита или вановете. Продажбите сред семейните двуобемни возила отбелязват все по-ниски стойности, а лидерите там остават непроменени и обикновено идват от Германия. Само тези два факта са били напълно достатъчни за Peugeot да вземе решителна крачка при разработката на второто поколение от модела си 3008 – от семеен ван, машината се превърна в абсолютен кросоувър. А появата му се случва в перфектния момент - когато SUV категорията е на върха си.



И още на пръв поглед, трансформацията е положителна за френската кола. Дизайнът на предишния 3008 беше приятен, но някак „тромав“ – в известен смисъл, колата изглеждаше твърде голяма отвън, а не достатъчно просторна в салона. Но ситуацията е коренно реазлична с втора генерация 3008 – един автомобил, за който в пълния смисъл на израза мога да кажа, че е абсолютно нов.

Сега моделът ни посреща с много по-изразителна предна част, доминирана от голяма хромирана решетка, заобиколена от фарове с нетрадиционна форма. Освен това, за мое лично удовлетворение, Peugeot реши отново да се върне към големите емблеми в решетката, които беше оставил настрана за няколко години. Острите линии на предницата преливат в страничния профил и намират своя логичен завършек чрез задните светлини, използващи изцяло LED технология.



Идва ред на интериора. Сядам за първи път в колата, намествам се удобно в шофьорската седалка. Бърз поглед наляво и надясно – всичко е абсолютно ново! Нито една част от таблото не ми е позната от предишния 3008, откривам единствено препратки към по-малките 2008 и 308, но дори и те не са много директни. Нагласям седалката си и, макар и малко трудно, откривам най-удобната за себе си позиция и потеглям. Честно казано, в нито една друга реализация на „двуетажния“ интериор на Peugeot не съм се чувствал толкова приятно – може би позицията на седене и добрият обзор напред ми внушават това усещане.

Не успявам често да се впечатля от изпълнението на стандартни задачи в интериорите на различни автомобил, но тук няма как да пропусна хитрия начин, по който се натискат копчетата на средната конзола, точно под екрана на инфотейнмънт системата. Разположението на различните важни компоненти от оборудването също е приятно, а черешката на тортата е т.нар. i-Cockpit, който се предлага за топ нивата на оборудване.

Технологията не е концептуално нова и вече сме я виждали и при други производители, като Volkswagen и Audi, например, но тук реализацията й е на практика перфектна. Качеството на изображенията, предоставената информация и цялостната визия на системата са на много високо ниво и не само подобряват контакта между шофьора и колата, но и създават атмосфера като в премиум автомобил.



Иначе, в движението си, новият Peugeot 3008 предлага точно толкова, колкото обещава предварително. На хартия моторите са с мощност от 100 до 180 к.с. - не очаквайте върхова динамика, но няма да останете и разочаровани в почти нито една ситуация. Предаването на силата е само към предните колела, което според някои може би е в минус, но пазарните проучвания показват, че клиентите в тази категория търсят точно това – две двигателни колела, по-високо отстояние от пътя в сравнение с хечбек и разумен разход на гориво.

Именно тези три точки са водещи и при новия френски модел. Проходимостта не е впечатляваща и не може да се мери с колите с 4х4 задвижване, но можете да бъдете спокойни, че на практика няма ежедневна ситуация, която може да ви се упре. Нещо повече - при подходящ режим на движение, избиран от контролер в купето, джипката ще надмине очакванията ви и ще ви извади от доста сериозни предизвикателства. А и хората казват, че в най-големи беди се вкарват шофьорите на сериозни офроуд машини – поради единствената причина, че надценяват всеки път възможностите им. 



Отново отговаряйки на исканията на съвременните клиенти, френската компания предлага 3008 с автоматична трансмисия. Както тестовото ми шофиране показа, инженерите са свършили чудесна работа и механизмът работи подобаващо добре и се чувства наистина приятно в тандем с дизелов мотор със 120 к.с. Теоретично силата не е много вдъхновяваща, но в реални условия е напълно достатъчна – както за дълги пътувания, така и за ежедневните задачи в града. А разходът на гориво в смесен цикъл беше под 7 литра на 100 километра по тестовата отсечка, включваща малко градско движение, магистрален етап и лек офроуд.



Обикновено, хубавият продукт идва със съответната висока цена. Peugeot 3008 не прави изключение – концептуално новият автомобил със страхотен интериор, забележителен дизайн и добро технологично ниво може да бъде ваш срещу малко над 40 000 лв. с ДДС. Всъщност, ако искате добра окомплектация – дизелов двигател и автоматична трансмисия, както и високо ниво на оборудване, сумата почти удря кота 60 000 лв. А същинският GT модел, който се предлага с топ дизелов мотор със 180 к.с., струва няколко лева под 70 000 – доста сериозна сума, все пак имайки предвид липсата на задвижване на четирите колела. Но, както стана дума, такова не е често сред изискванията на клиентите, така че не можем да отчетем отсъствието му задължително като минус. 

Aнгел Сергеев

Снимки: Ради Ангелов



Още по темата

Новото Peugeot 208: 2 литра нафта за 100 км пробег

Peugeot 3008 предлага перфектна комбинация от различни качества

Уроци по фейслифт с Peugeot RCZ

Renault Twingo RS – последният мохикан

Peugeot 2008 - между града и офроуда





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ