www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

19.12.2016 | Тест драйв | 46209 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Отдавна отминаха годините, в които градските коли можеха да извършват буквално една задача – да се движат с възможно най-малки затруднения из натоварените улици на населените места. Всяко ново предложение в този сегмент трябва да отговаря на все повече изисквания – да е секси, да върви добре, да има глезотии в интериора и, не на последно място, да привлича погледите. Ето защо в този клас особено много се цени индивидуалността, интелигентният подход към оформянето на вътрешното пространство и модерните технологии.

Новото поколение на Citroen C3 сякаш идва в перфектния момент – както за марката, така и за сегмента като цяло. В един момент, в който изглежда, че доминацията на Ford Fiesta и Volkswagen Polо на европейския пазар трудно може да бъде поставена под въпрос, мъникът от Франция навлиза в търсене на клиенти, отговаряйки на всички критерии, изредени по-горе.



С3 изглежда едновременно познат и съвършено нов. Донякъде го познаваме, тъй като дели множество дизайнерски идеи с по-големия C4 Cactus, но от друга страна изглежда доста по-свежо и атлетично от „бодливия“ модел. Тук предните и задните светлини използват LED технология, която прави визията разпознаваема от пръв поглед.

Интересно е също така, че при по-малки размери от Cactus, колата предлага приблизително същите пространства в интериора. Предните седалки са почти идентични със своята форма наподобяваща домашно канапе, а на втория ред седалки мястото за крака е достатъчно дори и за възрастни. Може би от това леко е пострадал багажникът, който е с една идея по-малък от средното за класа, но няколко литра обем по-малко надали са решаващи при избора на автомобил, особено в този клас.



Както вече стана дума, за да си актуален в този клас, трябва да можеш да предложиш подобаващи динамични характеристики. Не че новият С3 е спортист от класа, но при избор на дизелов мотор дори и със 75 к.с. получавате напълно достатъчно мощност за всички ситуации, които пътят може да ви предложи. Нещо повече, при натоварване от четири човека с багаж и движение по магистрален участък със 140 км/ч, колата отчете разход на гориво в рамките на около 5.2-5.5 литра на 100 километра. Когато скоростта спадна в междуградски участъци, потреблението стана още по-приятно – твърдо под 5 литра на 100 км.

За радост, тази икономия не идва с цената на лишения – във всеки един смисъл на думата. Разбира се, изпреварванията често изискват предавка надолу, но пък поддръжането на магистрална скорост става с лекота и при много разумни обороти на мотора, въпреки трансмисията с пет, а не шест предавки. Благодарение на този факт, шумът в интериора не е натоварващ, като малко по-силно доловим е само вятърът, но дори и той не може да развали усещането за комфорт при движение с висока скорост.



Citroen са подходили към окачването по начин, по който всеки клиент би очаквал от френската марка. За радост или не, твърдостта в ходовата част, която познаваме от DS моделите, не е допусната при новия С3, което носи своите закономерни последствия. От една страна, напречните фуги и неравности се понасят от окачването с лекота, но от друга завоите не са любимото място за модела – тук накланянето е по-високо от очакваното, което в известен смисъл намалява увереността зад волана. Разбира се, никой и не очаква спортни маниери от подобен автомобил, особено в неговата стандартна версия.



Всеки модерен автомобил е, да си го кажем честно, на половина смартфон. Освен всички познати ни от индустрията технологии, C3 изпъква с една новост, която определено заслужава внимание. Зад вътрешното огледало за обратно виждане инженерите са поставили вградена камера, която може да регистрира какво се случва пред автомобила и да качва видео клипове на вътрешен хард диск. Като оставим на страна факта, че просто можете да се фукате къде се намирате, споделяйки директно видео и снимки в социалните мрежи, тази технология ви дава една много важна възможност - автоматично заснемане на рискови ситуации. Ако сте решили да не активирате устройството при потегляне, при рязко натискане на спирачка или по-големи странични натоварвания от очакваното, камерата се пуска сама и прави няколкоминутен запис. Така можете да документирате катастрофа с неизяснена вина, например, подпомагайки откриването на истината.



В България Citroen ще иска поне 19 992 лв. с ДДС за своя нов компактен модел. За тази сума получавате базов автомобил с 3-цилиндров мотор и само 68 к.с. За да имате повече мощност, а и толкова симпатичните въздушно-гумени протектори в долната част на вратите, ще трябва да се бръкнете с поне 25 934 лв., а добре оборудван дизел стъпва на над 30 000 лв. Макар и тази сума да звучи доста сериозно, бърз преглед на конкурентните модели разкрива, че всъщност тя е съвсем малко по-ниска от това, което можете да откриете при еквивалентни модели от Skoda, Volkswagen и Ford, например. Дали това е достатъчна предпоставка за успешен пазарен старт, само времето ще покаже, но технологично, стилово и концептуално C3 има доста сериозна база.

Ангел Сергеев

Снимки: Христо Петров



Още по темата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ