www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

SEAT Leon X-Perience – талант в семейство на отличници

04.12.2016 | Тест драйв | 1073 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Знаете ли колко е трудно да живееш в семейство на отличници? От теб винаги се изисква да вървиш наравно с най-добрите, а дори и да водиш „хорото“ понякога. Ако имате съмнения в твърдението ми, питайте SEAT – испанско дете в интернационално семейство на силни и известни по целия свят марки. Но в конкретния случай „съжителството“ с добри партньори води и до много плюсове за фирмата, която може да използва част от най-актуалните технологични разработки и имиджа на продукция с немско качество.

Именно поради тези факти не би трябвало да се приема като изненада цялостното добро първо впечатление от автомобилите на SEAT и в конкретния случай – офроуд комбито Leon X-Perience. Честно казано, това беше първият ми по-задълбочен контакт с модел на марката, като изключим досега с различни нейни коли по време на изложения. И точно заради това умишлено не бях си създал предварително очакване – исках колата сама да ми „разкаже“ каква е при първата ни среща.



И така, машината ме посрещна с не много капризна и изтънчена визия, но все пак излъчваща увереност, че може да се справи с всичко, което й предложа. Точно така трябва да изглежда едно комби, което освен по магистралата на дълги разстояния, ще бъде карано и по кални, прашни и заснежени пътища. Интериорът създава същото усещане – седалките имат приятна форма, но са покрити не с луксозна кожа, а със здрав дебел плат, който изглежда ще издържи лесно теста на времето.



Паля и тръгвам. Озовавам се директно в задръстване – какво по-добро място да се запозная в детайли с функциите по таблото и с маниерите на бавно придвижване на колата. Веднага ме подразва нервната старт-стоп система – в рамките на един светофар и неговите 2-3 цикъла ми се наложи ръчно да стартирам колата с ключа, защото съм изпаднал в състояние, в което системата не го прави сама. Тътренето броня до броня не е любимо занимание на която и да е старт-стоп система, така че не отчитам това като голям минус.

Най-накрая имам свободна права. Бърза проверка – карам на режим Normal, газ до дупка и колата сложи усмивка на лицето ми за първи път. Усещам много от гените на Volkswagen – невероятно бързата и точна смяна на предавките от DSG автоматичната система и ниския тембър на дизеловия двигател. Оставам доволен и от поведението на машината при тази по-висока скорост – излишният шум е на ниско ниво, а усещането за контрол на ситуацията е подобаващо високо.



Решавам, че е време да пробвам 4х4 системата. За жалост, времето не ми позволява да намеря пределите на възможностите й – като предизвикателства имам единствено запрашени и относително неравни терени, които не биха затруднили и автомобил с предно предаване. Пълните качества на системата остават малко или много загадка, но предпоставките за добро представяне на сняг и кал са налице.



Докато карам по магистралата се установявам, че вътрешното пространство не е било приоритет при създаването на автомобила. Правя допълнителна проверка при спряло положение – на задните седалки може да се седне горе-долу комфортно, но не и от хора с по-висок ръст. Спускащата се линия на покрива е отрязала малко от полезното място за главите, а при по-дълъг шофьор за краката на хората отзад също не остава много място.

Но това е лясно обяснимо явление. Най-разбираемо става при директното сравнение с аналога на Leon X-Perience от Skoda – Octavia Scout. Докато чехите залагат на практичността и увеличават размерите на автомобилите си до максималните за класа, то испанците залагат повече на емоцията и страстта от шофирането. Такива са и разликите при настройките на двете коли – Octavia е по-плавна, по-умерена и по-спокойна във всяко едно нещо, докато Leon е дързък, избухлив и наперен.



Крайният резултат на бордовия компютър беше доста обнадеждаващ. Повисях доволно в задръстване, покарах бързо, пробвах и баирите, а колата се беше задоволила с около 7 литра дизел на 100 км. Разбира се, при по-внимателно отношение към педала за газта тази стойност може да падне и още, което пък предполага добра автономност при едно пълно зареждане на резервоара – около и малко над 1000 км.



Макар и два пълни дни с автомобила в различни условия да не са абсолютно достатъчни за красноречиви заключения, връщам колата с нежелание. Допада ми начинът, по който изглежда, върви и вози, с малки изключения. Ако имах силата да променя нещо по нея, щях да заложа на малко по-изразителна визия, особено в предната част, и може би една капка „спокойствие“ в работата на двигателя, трансмисията и старт-стоп системата. Предпоставките за добра пазарна реализация са налице, тъй като този клас автомобили търпи положително развитие в последните години.

Ангел Сергеев



Още по темата

Dacia Dokker - всеотдаен партньор на разположение 7 дни в седмицата

Skoda Citigo - размерът има значение!





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ