www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Renault Megane Sedan комбинира практичността със стил и престижно излъчване

17.10.2016 | Тест драйв | 41894 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Каже ли ми някой за Renault Megan, веднага си представям красив компактен хечбек. Особено в последната си версия, която е на пазара от началото на годината и с голяма скорост събира лайкове - не чрез социалните мрежи, а директно през очите на хората по улиците.

В повечето случаи, когато производител на автомобили опита да разтегли популярен хечбек до седан, се получава комичен резултат – сякаш някой изкуствено е залепил багажник към купето. Получава се нещо практично, но често грозновато и неестествено.

Рядко се случва и двете версии на един модел да са сполучливи. Но след като видях и карах новия Renault Megan Sedan, мога да ви гарантирам, че който и да изберете, ще получите елегантен и комфортен автомобил, с модерно оборудване,  ефективни двигатели и добро поведение на пътя.



ДИЗАЙНЪТ си остава най-важният критерий, по който западноевропейците избират колата си. Колкото по на изток се движим, толкова по-малка става тежестта му спрямо други качества. Може ли наистина към характерен и харесван хечбек да се вгради багажник с голям обем и въпреки това автомобилът да си остане привлекателен? Очевидно да, ако го правят майстори в дизайна и ако се спазят пропорциите.

Силуетът напомня купе от високите класове – малък просвет (13 см), ниска стойка (височина 1,44 м) и голямо междуосие (2,71 м), което осигурява място и комфорт. Точен е и балансът  между остъклена и метална част - 1/3 към 2/3. Колата, в която се качвам за тест, е явно от богато оборудваните и има панорамен отварящ се покрив, който осигурява допълнителна естествена слънчева светлина. Погледнат отвън, панорамният покрив сякаш пряко свързва челното и задното стъкла, което дава още финес към цялостното престижно излъчване на новия Megane Sedan. Предният C-образен светлинен подпис разчита на LED светлинни водачи с 3D ефект. Автомобилът ми е оборудван с Full LED Pure Vision фарове, допълнени с автоматично превключване на къси и дълги. А постоянно светещите задни LED светлини оформят уникален и запомнящ се веднага хоризонтален 3D-светлинен подпис, разчитащ на технологията Edge Light в тъмно червена светлина.



КОМФОРТЪТ на интериора също изненадва за кола от компактния клас. Качеството на материалите е на високо ниво и те са комбинирани и използвани със специално внимание.  Арматурното табло, горните панели и вложките на вратите, както и подлакътниците са с плюшено покритие и са омекотени с пяна.  Хромирани със сатенен ефект са кантовете на приборното табло, вентилационните отвори и централната конзола, а воланът е тапициран с Nappa кожа. Всеки детайл ми демонстрира френска изисканост.



ДВИГАТЕЛИТЕ, които се вграждат в новия Megane Sedan, следват модерните тенденции за намаляване на работния обем и все по-ефикасно принудително пълнене. Така се комбинира чудесна динамика с много добра ефективност и икономична работа. Наличен при всички версии е режимът ECO, който модифицира динамичните характеристики на автомобила и намалява разхода на гориво с до 10%. В добавка припомням и добре работещата концепция Stop&Start. А системата за възстановяване на енергия регенерира кинетичната енергия чрез алтернатор по време на спиране или движение по инерция. Тази енергия се съхранява в акумулатора, което намалява натоварването на генератора. Някои от модификациите са оборудвани с автоматичната трансмисия с двоен съединител EDC (Efficient Dual Clutch), известна със своята надеждност и лесно използване във всекидневните градски задръствания.

Бензиновите мотори са два. Единият е бюджетен – атмосферен, 115 коня и 5-степенна механична скоростна кутия. По-истинският е Energy TCe 130 к.с. със 7-степенен автоматик (EDC) и 205 Нм въртящ момент. Този 1.2-литров турбодвигател предлага същата динамика и ефикасност като атмосферен 2.0-литров мотор. Технологията му за директно впръскване на горивото с интегриран турбокомпресор хем го прави изключително гъвкав и отзивчив, хем подобрява изгарянето, което е от полза както за разхода на гориво, така и за емисиите на CO2.

Най-якият дизелов агрегат е Energy dCi 130, със 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Жалко, че той може да бъде съчетан единствено с 6-степенна механична кутия. Ефикасната и удобна 6-степенна EDC трансмисия е налична само при по-малкия дизел с мощност 110 коня. 



ОБОРУДВАНЕТО абсолютно ме качва във висок клас лимузина. На нивото на очите си имам цветен Head-up дисплей, на който намирам важна информация, без да отклонявам дори за миг погледа си. Разполагам и със 7-инчов дисплей в инструменталния панел, който мога да конфигурирам според моите желания. Пред мен, леко вдясно, е вертикално разположен 8.7-инчов мултимедиен таблет, работещ с обновената R-LINK 2 версия. Използването му е лесно и интуитивно, почти както на таблет или смартфон – движим иконите с пръст, скролваме страници, с два пръста увеличаваме или намаляваме изображението и др. Разместваме иконите според собствената си преценка и задаваме различни профили. Чрез контролен център можем да активираме или дезактивираме различни функции и системи в автомобила – аудио, GSM, персонализирани режими на управление или навигация с последните версии на карти.



Голямо удоволствие ми достави възможността да персонализирам настройките на автомобила чрез тeхнологията Multi Sense така, че да  прилягат точно на моя начин на шофиране. Отново през вградения таблет мога да пренастройвам твърдостта на волана и педала на газта, реакциите на двигателя, дължината на предавките (при EDC), осветлението в купето, че даже и масажните функции на седалката ми. А освен крайно индивидуалния вариант Perso, мога да избера и някой от зададените наготово режими на управление - Neutral, Sport, Comfort или Eco.

Разполагам и с цял отбор сериозни помощници – адаптивен круиз контрол, система за разчитане на пътните знаци, паркинг сензори, камера за заден ход и паркинг асистент, безключов достъп до купето и стартиране, отваряне на багажника с махване на крак под задната броня, без да са нужни ръцете.



СИГУРНОСТТА в Megane Sedan също е на високо ниво, както пасивната, така и активната. Слава Богу, не ми се наложи да ползвам повечето от системите, но нямам причини да не вярвам на надеждността им: сигнализация за критична дистанция и аварийно спиране, сигнализация при напускане на лентата за движение и за наличие на кола в мъртвата зона за видимост, автоматично превключване на къси / дълги светлини и др.



Новият Megane Sedan за всички пазари ще се произвежда в Турция. OYAK RENAULT в Бурса е най-големият автомобилен завод в южната ни съседка и е чест носител на престижни награди в рамките на групировката Renault/Nissan. Новият модел ще се изнася в над 30 страни. Повечето западноевропейци (без англичаните) все още си падат предимно по хечбек формите, но в източните части на Стария континент големият багажник си е ценен. Пък и по-големия размер кола винаги носи повече престиж. Най-важните пазари за компактните седани са Турция, Русия и Полша. А когато, освен практични, те са и елегантни – интересът е сериозен и в други страни. Бъдещето ще отговори на въпроса за успеха. Но не на Megane Sedan, в който аз не се съмнявам, а на Talisman, който е съвсем малко по-голям, разликата в оборудването са незначителни и е по-скъп. Клиентите решават.

Борислав Цаков



Още по темата

Renault ZOE с нова батерия за 400 километра на ток

Renault Meganе Grandtour пасва и на германци, и на нас, българите

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Renault Clio RS – всичко се променя





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ