www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford EcoSport – oбречен на успех

05.08.2016 | Тест драйв | 42193 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


От Ford са особено активни в SUV сегмента през последните години. Световните тенденции на автомобилния пазар принудиха на практика почти всеки производител да погледне към джипките, като от Синия овал правят това особено успешно. Kuga отбелязва ръст от цели 23% за първата четвърт на тази година, а скоро очакваме и първите резултати на 4х4 флагмана Edge. Техният най-малък „брат“ – Ecosport, може да се похвали с едни от най-добрите показатели в класа си по отношение на ръст в търсенето – точно двойно по-високо от миналата година

Как един от най-малките автомобили на Ford постига толкова сериозни резултати? Ами, рецептата е проста. За основа се използва платформата на супер успешната Fiesta, която е доказала се през годините и със стотиците хиляди продажби по целия свят. Добавяте и компактни модерни двигатели за нисък разход на гориво, както и фънки дизайн. Увеличавате малко пространството в интериора спрямо Fiesta и пред вас е готов бестселър.



Приблизително по този начин е създаден глобалният продукт EcoSport. И носейки гените на Fiesta, той предлага най-добрите страни на модела, поднесени на по-високо ниво – буквално, тъй като шофьорското място в джипката е с няколко сантиметра по-нагоре в сравнение с Fiesta. И това е добре дошло – видимостта към трафика и пътя се подобрява значително, а усещането, че все пак се движите във високопроходим автомобил покачва увереността в почти всяка ситуация.



Управлението – това, което клиентите харесват може би най-много във Fiesta. За радост, откриваме го и тук в пълния му блясък – остро, директно и удобно. Еталон в класа на малките SUV-та, каквото може би е и окачването, въпреки малкото междуосие. Човек не би очаквал толкова спокойно преминаване по неравности от толкова висок и къс автомобил, но EcoSport предлага точно това – без излишни подскоци или клатене, уверен в курса.

Срещата с EcoSport е и среща с EcoBoost – станалият вече направо легендарен 3-цилиндров бензинов турбо мотор на Ford, който може да се похвали с куп награди през последните пет години. Тук го откриваме във версиите му със 125 к.с. и 140 к.с. – за радост, най-приятните и мощни варианти на мъника. А това означава, че, карайки EcoSport, имате почти същото удоволствие, което получавате и зад волана на Fiesta. Пъргави реакции на мотора, достатъчно мощност при на практика всички ситуации и онзи жизнерадостен звук при високи обороти на 3-цилиндровия мотор. Йес! Само пренебрежимо малка част от остротата на реакцията на педала на газта се е загубила при трансформацията на Fiesta в SUV, но това е напълно нормално и очаквано с оглед на по-високото тегло.



На борда на машината откриваме всичко, което ни е необходимо. Високото ниво на оборудване Titanium идва с климатроник, аудио система Sony, Bluetooth и USB връзка и още глезотии, които ще направят ежедневното ви пребиваване в колата по-приятно. Интересно явление тук е, че материалите в интериора изглеждат с една идея по-компромисни, отколкото във Fiesta. Малък проблем, който може би се дължи и на факта, че колата се сглобява в Индия, но решението идва с бързи темпове. Ford мести производството на возилото за Европа в своя завод в Крайова, Румъния, откъдето очакваме дребните неточности в интериора да бъдат решени.



На финала няма как да не се върнем към цифрите отново. EcoSport е продаден на Стария континент над 14 700 пъти през първата четвърт на годината, изпреварвайки доста сериозни модели като Mazda CX-3, Honda HR-V и KIA Soul. Това е достатъчно категоричен показател за това как клиентите в този все по-населен сегмент възприемат новото творение на Ford. И тенденцията ще продължи да бъде позитивна, ако следваме логиката – привличащ вниманието дизайн, супер актуални двигатели и доказана платформа, носеща със себе си куп позитиви. Предостатъчни качества, които превръщат EcoSport в едно от най-атрактивните предложения в класа.

Ангел Сергеев



Още по темата

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

Ford Kuga – еволюция по всички линии

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford Edge – един американец в Европа





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ