www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Opel Zafira е още по-технологичен, гъвкав и комфортен

03.08.2016 | Тест драйв | 27947 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Франкфурт, Германия

2.7 милиона продадени коли от 1999 г. насам си е впечатляващ резултат. Особено, когато става дума за компактен ван в Европа. Opel Zafira се е превърнал в емблема на този сегмент на Стария континент. И историята категорично не свършва тук. Напротив – идва времето на поколение 4.0, което трябва да продължи по добре отъпкания път напред. Много клиенти го предпочитат като семеен автомобил – външно компактен, но с предостатъчно пространство вътре и много комфортен за пътуване. Това е логичен избор и на професионалистите, които го използват за работа – надежден и издръжлив, с гъвкави възможности и удобен за дълги разстояния. Въпросът е: може ли тази кола да е още по-практична и полезна и в същото време още по-луксозна и модерно оборудвана?



Ключовата дума за характеризиране на този нов многофункционален автомобил е Flex, обикновено комбинирана с някоя друга думичка и знакът R, който гарантира интелектуалната собственост над идеята и нейното означение.

Flex7® се казва гъвкавата система за пълноценно използване на 7-те седалки, която ни дава възможност да ги разместваме в зависимост от желанията ни. Както подробно описахме в последния брой на списанието AUTOCLUB, през последните години в Opel специално внимание се обръща на удобството по време на пътуване и седалките са ергономични и спортни, със сертификат за одобрение от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия AGR. Пътниците на втория ред седалки могат да се насладят на трансформацията на вътрешното пространство в просторна и удобна луксозна ложа на колела. С помощта на интелигентния механизъм на системата Lounge Seating, облегалката на средната седалка на втория ред се сгъва и завърта, предоставяйки удобни подлакътници на пътниците, настанени на външните две места. Tехните седалки пък се изместват назад и към центъра на купето, осигурявайки изключително обширно пространство в областта на краката и раменете. Седалките на третия ред пък се вместват изцяло в пода на багажното пространство, формирайки абсолютно равна товарна повърхност. Максималният личен комфорт е основен приоритет в новата Zafira – дизайнерите на Opel са превърнали гъвкавия интериор в място за пълноценна почивка, където можете да се насладите на просторната атмосфера, независимо дали сте на делово пътуване или се радвате на почивните дни с членовете на вашето семейство.



FlexRail® е гъвкава модулна система на алуминиеви релси в централната конзола, конфигурираща куп отделения за съхранение на вещи и поставки за чаши и напитки и идеално оползотворява обширното пространство между предните седалки.

FlexFix® е означението на удобния сгъваем багажник за велосипеди, който ни развързва ръцете и освобождава време за активна почивка. Напълно вградената система се прибира и вади от задната броня, подобно на чекмедже, и е в състояние да носи до четири велосипеда с максимално тегло до 80 килограма. Тъй като багажникът може да се накланя, задният капак се отваря безпрепятствено, дори и когато FlexFix® е напълно натоварен.

FlexRide пък е адаптивното окачване, което също играе важна роля за комфорта, сигурността и удоволствието при дълго пътуване, както за водача, така и за пасажерите. Тази система е с безстепенна и постоянна промяна на характеристиките на амортисьорите, разпознава единайсет различни пътни ситуации, а водачът може да избира между три режима на движение: Standard, Sport и Tour.



Предното стъкло е панорамно и се простира от капака на двигателя почти чак до нивото на средните странични колони на покрива, с което осигурява максимална видимост напред и нагоре. Ако в дадени моменти това пречи на шофирането, можем да плъзнем подвижна част от покрива над главите си и таванът да добие съвсем стандартен вид.

Въпреки че комфортът на пътуващите е основен акцент в новата Zafira, функционалността си остава приоритет на модела. Купето предлага над 30 възможни места за съхранение на вещи. При конфигурация на седалките с 5 пътнически места, Zafira е в състояние да осигури товарен обем от 710 литра, които нарастват на внушителните 1 860 литра след сгъване на седалките от втория ред.



Арматурното табло има изцяло ново оформление, много по-изчистено и ясно. Дизайнерите са успели да елиминират голям брой конвенционални бутони и превключватели по таблото. Докато преди екранът на информационно-развлекателната система бе разположен в горната част на централната конзола, сега той е позициониран по-ниско и 7-инчовият тъчскрийн е по-добре интегриран в таблото. Новата Zafira ни предлага два варианта на IntelliLink системата от последно поколение. R4.0 IntelliLink отворя път на смартфоните, осигурявайки съвместимост както с Apple CarPlay, така и с Android Auto. А за клиентите, които предпочитат интегрирана бордова навигация, Opel ще предложи системата Navi 950 IntelliLink. Разбира се и системата за персонална комуникация и мобилни услуги Opel OnStar, с която многократно обширно сме ви запознавали, също е на борда на новата Zafira. Разполагаме и с Wi-Fi точка за достъп до високоскоростен интернет с 4G/LTE мобилна връзка, която дава възможност за едновременно свързване на до седем устройства едновременно.



Инженерите на Opel за пореден път са последвали стратегията на марката за вкарване на най-новите и модерни технологии в масовите стандартни модели. Познатите ни вече от Astra нови AFL (Adaptive Forward Lighting) предни LED автоматично адаптират светлинния режим на фаровете към съответната ситуация на пътя – светлини за движение в градски и извънградски условия, функция за осветяване на завои и кръстовища, осветление при маневри на заден ход, туристическа функция и eкo режим при спиране и престой, например при чакане на червен светофар. Най-новата версия на фронталната видеокамера Opel Eye поддържа множество електронни функции за подпомагане на водача, включително функцията за автоматично управление на дългите светлини, разпознаване на пътни знаци, предупреждение за напускане на лентата или за опасност от сблъсък.



Клиентите разполагат с най-богатия избор на двигатели, тъй като новата Zafira предлага пълната си гама - динамични бензинови, гъвкави дизелови, икономични и екологични агрегати на газ пропан-бутан (LPG) и метан (CNG, сгъстен природен газ). Диапазонът на мощностите е от 88 кВт/120 к.с. дo 147 кВт/200 к.с. Именно той е и върховият двигател в гамата на Zafira - 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo с мощност 147 кВт/200 к.с. и максимален въртящ момент от 280 Нм. Той позволява на компактния ван да ускори от 0 дo 100 км/ч само за 8.8 секунди и да достигне максимална скорост от 220 км/ч. Средният разход на гориво с шестстепенна механична трансмисия, система Start/Stop и гуми с ниско съпротивление на търкаляне е само 6.8 л/100 км. Въпреки тези перфектни показатели, аз лично бих предпочел дизеловите версии на модела, които според мен са по-подходящите за този тип автомобили.

Борислав Цаков

Търсете още по-подробна информация в следващия брой на списанието AUTOCLUB.



Още по темата

5 технологии в новия Opel Insignia, за които не знаете

Новата Insignia Grand Sport на Opel е елегантна, красива и с висок IQ

Opel Adam Rocks – не просто градски мъник

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ