www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford Edge – един американец в Европа

19.07.2016 | Тест драйв | 34397 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


София - Мюнхен - София

В последните няколко години, нещата при Ford се случват с едно леко забавяне, което бих нарекъл планирано и предвидено. Суперколата GT бе разработвана в абсолютна тайна от всички дълго време, но се появи на сцената с гръм, който отеква и до днес. А когато всички вече обръщаме глави към следващото поколение Focus, все още актуалният, но относително стар модел получи заслужена топ версия в лицето на Focus RS. Е, има и изключения от правилото, разбира се – красивият Mondeo бе забавен сериозно в Европа, което със сигурност повлия негативно на пазарното му представяне.

Някъде в златната среда на цялата вихрушка се намира новият Ford Edge – един засукан американец, който най-накрая стъпва и на европейска земя, за да оглави SUV гамата на марката, която включва още Kuga и сглобявания в Индия EcoSport. Бърз поглед назад в историята на актуалното поколение на Edge показа съдба, сходна с тази на последния Mondeo – кросоувърът беше показан за първи път като концепт през 2013 година, скоро след това влезе в продажба в САЩ и чак сега, през 2016 г., ще започнем да го откриваме по пътищата на нашия континент.



Perfect size, perfect shape

Edge е базиран на същата платформа, която стои в основата и на S-MAX и Mondeo или с две думи – успешно начало на важен за Ford проект. И ако дизайнът на колата напълно издава какво можем да очакваме от поведението й на пътя, формата на купето по никакъв начин не успява да разкрие богатите възможности на интериора да приеме комфортно своите пътници. За какво става въпрос – отвън Edge е средноголям, с много добри пропорции и подчертано спортно излъчване. Това веднага би ви подканило да решите, че вътрешното пространство ще бъде компромисно що се отнася до размерите. Но, всъщност, най-голямата изненада при качването в колата е колко голяма отвътре е тя. Четирима, а и петима, човека могат да се возят без притеснение дали колената им ще се допират до нещо, а пространството в зоната на главата е повече от очакваното и на двата реда седалки. Багажникът, макар и не с размерите на товарен отсек на комби, е дълбок, широк и, може би най-важното – с подходяща геометрична форма. 602 литра са завидно постижение в този клас.

Като автомобил, базиран на Mondeo, Edge споделя много от интериорните черти със своя брат от по-леката гама. Не са и правени опити да бъде скрита приликата в интериора между двата модела, като само отделни декорации, промяна в местата на някои бутони и няколко нови материала издават, че сте в Edge, а не в Mondeo. Един интериор, който със сигурност можеше да бъде оформен с малко повече фантазия, но пък предлагащ добра ергономия и комфортно усещане зад волана.



Европа все още обича дизелите

... и Ford знае това. Edge идва, поне на този етап, само с дизелови агрегати на Стария континент, като евентуалното предлагане на бензинови мотори е въпрос на търсене от страна на клиентите. Засега потребителите ще трябва да се задоволят с два 2.0-литрови дизелови агрегата от семейството TDCi – единият със 180 к.с. и ръчна скоростна кутия, а другият с две турбини, 210 к.с. и 6-степенен автоматик. Подобно на Mondeo, задвживането тук може да бъде определено най-точно с думата достатъчно. На хартия 180 и 210 к.с. не са хич малка сила, но под капака на голям автомобил като Edge са адекватна, но не доставяща спортна емоция мощ. И това е напълно нормално – кой изобщо търси спортно усещане зад волана на автомобил от този клас, където приоритетите са съвсем други?! Представете си едно приятно, релаксиращо пътуване, без напрежение, излишно високи обороти или шум от мотора, лесни изпреварвания и подобаваща динамика. Точно това ще ви осигурят дизеловите двигатели на Edge.



Навлизане в премиум средите

У нас най-големият високопроходим автомобил на Ford ще се продава на минимална цена от 71 990 лв. с ДДС. Срещу тази сума ще получите кола със 180 к.с., 6-степенна ръчна скоростна кутия и комромисно ниво на оборудване Trend. Най-високото ниво Sport ще ви струва 83 000, а ако искате и по-мощния двигател ще трябва да извадите още 5 200 лв. С други думи – 88 200 е цената на най-добре оборудвания и най-мощен Edge, който можете да изберете към този момент, като тази цена лесно може да набъбне с добавянето на допълнителни екстри.

Защо казвам всичко това. Ако закръглим условно на 90 000 лв. поради евентуалното оборудване извън списъка на Sport, ще получим сума, която може да ви изпрати в премиум пазара. За толкова пари можете да изберете, например, Land Rover Discovery Sport и то с мотор с 240 к.с. или пък сходно екипиран, но по-слаб, BMW X3.

Никой не може да оспори качествата на Edge, но клиентите в този клас автомобили държат на потеклото може би повече, отколкото във всеки един друг. Това поставя в леко неизгодна позиция големият джип на Ford, но положително явление за модела е, че сегментът се отваря все повече към нови и свежи предложения, към които клиентите хвърлят все по-често поглед. Точно такова предложение е Edge – много добре изглеждащ автомобил, с перфектни размери, адекватни двигатели и приятни съвременни технологии.

Ангел Сергеев

Пълният тест на Ford Edge можете да прочетете в брой 23 на списание AUTOCLUB, което е вече на пазара.



Още по темата

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

Ford Kuga – еволюция по всички линии

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford EcoSport – oбречен на успех





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ