www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Fiat Tipo: ново начало (допълнено с видео)

06.06.2016 | Тест драйв | 1496 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Чисто нов автомобил вече носи името Tipo, добре познато от различни моменти в над 100-годишната история на Fiat. Сега обаче наследникът на последния хечбек от края на миналия век изглежда коренно различно. Изваян е в Италия от Centro Stile Fiat, което ясно си личи от добрия дизайн – интересна решетка, привлекателна физиономия, стилна линия и коефициент на въздушно съпротивление 0,29. Но интересното за мен е, че моделът не е хечбек, по каквито страшно си падат западноевропейците, за разлика от клиентите в почти целия останал свят. Новият Fiat Tipo е компактен седан, което е логично, при положение, че е разработен съвместно с Tofas R&D в Турция - един от най-големите в света развойни и изследователски центрове на Fiat Chrysler Automobiles. Добре е, че и производството на колата е поверено на Tofas в Бурса, един от многото добри автомобилни заводи в югоизточната ни съседка. Така всъщност, след прекалено дълга летаргия, най-после се появява модел, който се връща към комбинацията от ценности, които по-рано характеризираха автомобилите от италианската марка – красива външност, практична функционалност и приемливи цени.



Въпреки компактните размери (4.54 метра дължина), седанът осигурява учудващи обеми, както за пасажерите, така и за товар. Багажникът е с 520 литра вместимост и е изключително удобно конструиран за различни нужди. Междуосието (2.64 метра) също гарантира добри вътрешни пространства, но също така осигурява доста меко, но и стабилно возене. Комфортът в купето ме изненада приятно - добрата аеродинамика и модерните изолационни материали гарантират ниски нива на шум. Седалките са точно каквито трябва – меки, но в същото време ме държат в удобната за каране позиция. Горната част на таблото е от добър материал, но в някои участъци все още е използвана „онази“ пластмаса, която сравнително скоро започваме не само да виждаме, но и да чуваме.



И като заговорих за този праисторически на вид материал, трябва да призная, че още едно решение тотално ме втрещи: пак той е използван и за направата на кората под задното стъкло на седана. Въобще не искам да си представя какво ще е усещането в купето, когато тази черна пластмаса се напече. Освен това мога да се обзаложа, че бързо ще избелее, ще се деформира и разтрака. Не съм виждал този вариант на изработка в купе, дори и при най-евтините коли… Дано да бъркам и италианско-турския екип от над 2000 души инженери, конструктори и дизайнери да са открили материал с качества, които да ме опровергаят.



Иначе в новия Tipo аз, като шофьор, се чувствам добре. Но автомобилът предлага и куп решения, които улесняват пътуването на всички в колата. Uconnect система с възможност за 5 инчов сензорен дисплей, хендсфрий Bluetooth система, аудио стрийминг, текстов четец, AUX и USB портове с възможност за интеграция без значение на операционната система на мобилното устройство на пътника, камера за паркиране и новата навигационна система на TomTom 3D touch.



Новият модел се предлага в България с четири варианта на двигатели. Бензиновите са два: 1.4 16v Fire 95 к.с. и 1.6 16v E.torQ със 110 коня. Имах възможност да карам по-мощният, оборудван с новата автоматична трансмисия. Моторът е добър, но скоростната кутия, уж с модерна концепция, далеч не е толкова съвършена, както познатите ни вече добри образци от други марки. Но за италианските турбо дизелови агрегати бях убеден, че са чудесни. Те също са два - 1.3 MultiJet II 95 к.с. и 1.6 MultiJet II 120 к.с. По-мощната, екипирана с 6-степенна ръчна трансмисия, има добра динамика и ми даде реален среден разход 4,7 литра нафта за 100 километра пробег, при това без да я галя.



Fiat Tipo е поредното бюджетно предложение за най-слабия пазар в Европейския съюз при компактните седани, след познатите ни вече аналогични модели от Citroen/Peugeot, модификациите на Focus и Astra, яко популярната Skoda Rapid и още някои други. Ценово новият седан от Fiat е разположен в средата на таблицата с конкурентите (стартира от 22990 лв.) и на теория би трябвало продажби да има. Но, като оценявам възможностите на Tipo да пробие на пазара, трябва да се има предвид и тежкия товар, който марката влачи на гърба си. През последните години историята не само, че не е славна, но италианският производител мина през куп сътресения, странни модели и предложения, инвестиции със съмнителен резултат, размяна на модели и имена през Атлантика с американския си партньор и други, меко казано, щури идеи. Като прибавим към това и досегашното странно безхаберното отношение към пазара на българския вносител, става ясно, че сега трябва да се хвърли много и яка работа, за да се навакса загубата на имидж. Това е първото рационално, логично, премислено и типично предложение от италианците от доста време насам. Успоредно с това има и някакво активизиране в редиците на българския представител, което може да доведе до някакъв по-добър резултат, но ще трябва време и още много усилия. 

Борислав Цаков



Още по темата

Adam - новият цветен път за Opel

Renault Twingo – пъстра мобилност за града

Еволюция за Fiat Punto






Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4