www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford Ranger – готов на всичко

31.05.2016 | Тест драйв | 38731 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Макар и да звучи клиширано, пикапите не са това, което бяха. Въпреки че все още изпълняват тежки задачи, вече го правят с все по-голяма лекота и предлагайки удобство на шофьора. Скоростта на изпълнение на задачите и разходът на гориво, както и външният вид, все по-често са сред водещите критерии при избор на автомобил от този клас.

Именно заради това през последните години видяхме изключително сполучливи пикапи, като Volkswagen Amarok и новото поколение Nissan Navara. Обновен и по-силен отвсякога се завръща и Ford Ranger – най-продаваният автомобил в този клас на Стария континент с 27 300 продажби през изминалата година.



Пикапите са автомобилите, при които може би в най-голяма степен качествата имат значение извън хартията и каталожните данни. Имахме удоволствието (а и лекия страх) да се уверим, че Ranger може да прави всичко, което производителят ни обещава. Няма как да не започна с факта, че в действителност машината може да прегази с лекота вода с ниво до и малко над 800 мм, а добрите ъгли на проходимост дават сигурност дори и при силно пресечени терени и стандартно окачване.



Като по-изненадващ идва фактът, че Ranger се кара приятно. Всъщност, не просто приятно, а доставя удоволствие зад волана, независимо, че е конструиран да върши работа. Затова допринасят директното кормилно управление, нещо като запазена марка на Ford, както и оптимизираните задвижващи агрегати.

Говорейки за двигатели, най-голямата новина тук е наличието на 3.2-литров дизелов 5-цилиндров мотор, който е едно от глобалните решения на компанията. Тук показанията са сериозни – 200 к.с. и 470 Нм въртящ момент, които правят ускорението, изкачаването на баири и тегленето на сериозен товар детска игра. За тези, които няма да натоварват Ranger до ръба на неговите възможности, налице са и два 2.2-литрови дизела, които са оптимизирани и предлагат сила от 130 и 160 к.с.



Но освен по-мощни и рафинирани, агрегатите вече изразходват по-малко гориво. За това ни подсказва самият производител, като напомня, че е поставил старт-стоп система и по-дълги предавателни отношения на предавките, а тест в реална среда доказва това твърдение. Смесен пробег от магистрала, офроуд и градско шофиране показва около и малко над един литър дизелово гориво по-малко при аналогичен тест на варианта преди фейслифт.



Важен коз пред конкурентите за Ranger е, че това е единственият пикап, който предлага 5-звездна сигурност според стандартите на EuroNCAP, като основните съперници Amarok и Navara могат да се похвалят с по една звезда по-малко. В стандартното оборудване на модела от Ford влизат седем въздушни възглавници, тракшън контрол, ABS и други системи.



Изредените по-горе добродетели неминуемо дават добра изходяща позиция за обновения Ranger при лансирането му на пазара. Качествата на модела, в които се уверихме и при действителен тест, ни дават поводи да смятаме, че пикапът ще запази лидерската си позиция в този сегмент в Европа.

Ангел Сергеев

Снимки: Христо Петров



Още по темата

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

Ford Kuga – еволюция по всички линии

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford EcoSport – oбречен на успех





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4