www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Кой е виновен за поскъпването на Ampera-e?

09.11.2017 | Авто новини: Авто пазар » Световен опит | Автор: Georgi Ivanov | 832 прочитания
A+ | A-





Още преди клиентите на Opel да получат новите си Ampera-e, компанията ги изненада с поскъпване на електромобила. В Норвегия цената му скочи с 4700 евро, в Холандия – с 5700 евро. Така в Норвегия базовата цена на Ampera-e отскочи на 38 000 евро, в Германия – на 39 300 евро, а в Холандия – на внушителните 46 700 евро. Още веднъж, става въпрос за поръчани, но все още недоставени автомобили.

От Opel обясниха, че промяната в цените се дължи на General Motors – компанията, която произвежда електромобилите. Всъщност, Ampera-e е европейската версия на Chevrolet Bolt, като разликите между тях са повече от скромни.

При продажбата на Opel на PSA, от GM поеха ангажимент да доставят Ampera-e, което се произвежда в Лейк Орион, Мичиган, но явно цената на електромобилите не е била предварително договорена.

В същото време, трябва да отбележим, че още през октомври от GM помолиха норвежките си дилъри да не приемат поръчки за Ampera-e до 2019 година. Но стана точно обратното – поръчките нараснаха от 4000 на 5000. А Норвегия е основният клиент на електромобилите на GM на територията на цяла Европа, там е и най-голям пазарният дял на тези автомобили.

В същото време в Щатите GM допуска странни издънки по отношение реализацията на Bolt и дилърите периодично недоволстват от това. Досега са реализирани около 15000 електромобила Bolt, но разпределението им по дилърите е меко казано неравномерно. Стигна се дотам, че при дилърите на Chevrolet се натрупаха стотици електромобили, а на други места в страната за Bolt трябваше да се чака неприемливо дълго. Затова и дилъри от Мичиган се организираха и купиха доста коли от колегите си от Калифорния, след което организираха транспорта им на север. Пред учудените погледи на специалистите по планиране и логистика на GM.

Защо обаче Ampera-e поскъпна в Европа? Най-вероятно, причините са две. По непотвърдена информация от GM гигантът губи по 9000 долара от всеки от тези електромобили, така че вдигането на цената им е логично. И в същото време излизането на пазара на Tesla Model 3 се бави, което работи в полза на Bolt/Ampera-e и GM може да си позволи да надуе цените.









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4