www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Себастиен Льоб: Едно-две ралита догодина!

08.11.2017 | Авто новини: Авто Спорт » Рали | Автор: Georgi Ivanov | 2324 прочитания
A+ | A-





Рали легендата Себастиен Льоб се готви за участие в рали „Вар”, където ще радва публиката с класиката Peugeot 306 Maxi, а феновете се вълнуват дали французинът ще се върне в световния рали шампионат догодина.

Себ има девет поредни световни титли със Citroen, а след като напусна шампионата кара 3 години за марката в световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC). Но компанията закри програмата си там, а Льоб се прехвърли в световния рали крос шампионат и рали „Дакар”, където се състезава за Peugeot.

Peugeot вече официално обяви, че и през 2018 ще залага на Льоб в световния рали крос, а „Дакар 2018” ще е последното маратонско рали за френската компания.

Себ беше гост на M-Sport по време на рали „Великобритания”, където Себастиен Ожие спечели петата си поредна световна титла, а тази визита дойде след двата теста, които той направи за Citroen по-рано тази година – един на асфалт и един на макадам, за да помогне развитието на новия C3 WRC.

Шефът на Citroen Sport Ив Матон вече заяви, че ще се бори до последно да привлече Ожие от M-Sport, а евентуалното завръщане на Льоб ще е „сбъдната мечта” по думите на французина, който обяви, че не очаква възраждане на противоречията между двамата, ако те отново са съотборници.

„Все още няма нищо решено – обясни Льоб. – В момента обмислям възможността да участвам в някои ралита. Основната ми програма през годината ще е в рали кроса с Peugeot, но извън това всичко може да се случи. Със сигурност, няма да участвам в 12 ралита, т.е да карам с пълна програма, по-скоро става въпрос за едно или две.”

Льоб призна, че следи развитието на WRC автомобилите, които за сезон 2017 станаха още по-мощни, по-агресивни и по-зрелищни.

„Наистина, новите коли са по-мощни, по-интересни и по-впечатляващи, което е хубаво – призна французинът. – Шампионатът също стана по-интересен, тъй като сега повече отбори и пилоти се борят за победите.

„Радвам се за петата титла на Ожие, тъй като той е много умен, винаги печели точки, дори и да не побеждава. Сега има и други много добри пилоти – като Ойт Танак и Тиери Нювил, но Ожие е най-постоянният. Младите пилоти обаче са много впечатляващи.

„Що се отнася до тестовете с C3 WRC, за мен това беше вълнуваща възможност. Колата е бърза, но е трудна за каране. Не знам какво точно липсва на този автомобил, но той има сериозен потенциал. Сезонът не беше особено успешен за Citroen, това също е факт.”

Френският тим се надяваше да се бори за титлата с Крис Мийк, но той успя да спечели само две състезания – в Мексико и Испания и записа поредица отпадания, които го дръпнаха назад в крайното класиране.









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ