www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

McLaren се отказва от Honda, за да задържи Алонсо

14.06.2017 | Авто новини: Авто Спорт » Формула 1 | Автор: Georgi Ivanov | 3826 прочитания
A+ | A-





McLaren е все по-близо до сделка за доставка на мотори от световните шампиони във Формула 1 Mercedes, съобщи английският вестник The Daily Mail. Според изданието, това е последният коз на шефа на тима Зак Браун, който е готов на всичко, за да задържи двукратния световен шампион Фернандо Алонсо.

Испанецът е най-ценният актив на бившите световни шампиони и редовно изразява недоволството си от липсата на прогрес при системите за задвижване на Honda, като този сезон японците се представят по-зле в сравнение с 2016 година.

Естествено, разводът на McLaren с Honda ще струва скъпо на британския тим. Отборът се състезава без основен спонсор, а изтеглянето на Honda ще отвори дупка в бюджета на McLaren, тъй като сега японците спонсорират партньора си. Според Mail, раздялата ще струва на McLaren 78 милиона лири.

В същото време дългогодишният акционер в McLaren Мансур Ойех проведе задълбочени и продължителни разговори с двамата шефове на тима на Mercedes Тото Волф и Ники Лауда в Монреал по време на Гран при на Канада. Ойех се обърна срещу Рон Денис в битката за власт в края на миналата година и след като Зак Браун пое управлението на тима Ойех присъства на много от състезанията, за да помага на американеца.

Състезателният директор на McLaren Ерик Булие коментира пред изданието, че ако има такава сделка, то тя едва ли ще се случи до края на този месец, т.е за Гран при на Азербайджан в Баку на 25 юни едва ли ще има новина.

Остава и още една трудност – как ще приеме борда на директорите на Mercedes информацията, че компанията ще осигурява двигатели на един от преките си съперници за титлата във Формула 1? Точно по тази причина преди време Волф гарантира мотори на опашкаря Manor, за да каже след това на Red Bull, че няма производствен капацитет, за да работи и с тях.

Все пак се предполага, че сделката с Mercedes ще бъде потвърдена преди лятната пауза във Формула 1 през август и ще влезе в сила за сезон 2018. McLaren е единственият отбор в шампионата този сезон, който все още няма точки, а от началото на сезона досега Алонсо и Щофел Вандоорн са загубили 10 двигателя. В Канада и двамата отпаднаха заради проблеми с моторите, а Алонсо се движеше на 10-о място, но спря 2 обиколки преди финала и загуби шанса си за точки.

Бързината, с която Браун и шефовете на тима работят, за да осигурят договора с Mercedes се обяснява с това, че договорът на Алонсо изтича в края на тази година. Той първо даде ултиматум на тима до лятото, след това обяви, че ще изчака до септември и ако отборът започне да побеждава, със сигурност ще остане.

Но с оглед на реалностите във Формула 1 McLaren няма как да започне да побеждава до септември, така че Браун и компания се надяват да убедят Алонсо да остане, като му гарантират шампионските двигатели на Mercedes от следващия сезон.

Предполага се, че цената за моторите не Mercedes ще е около 12 милиона евро, а Алонсо едва ли ще приеме намаление на заплатата си, която е около 30 милиона евро на сезон. Това ще постави бюджета на McLaren под огромно напрежение за 2018, но Браун и Ойех вече дадоха да се разбере, че са готови на всички, за да измъкнат McLaren от кризата, без значение каква ще е цената.

Почти сигурно е, че McLaren ще получава същите мотори като тези, с които се състезават пилотите на Mercedes. Шампионите винаги гарантират това, но тънкият момент тук е свързан с датата, когато стигат тези мотори до клиентите на Mercedes. Williams и Force India също получават мотори като на Люис Хамилтън и Валтери Ботас, но това винаги се случва малко по-късно. Пример – двата тима получиха новата версия на двигателя за сезон 2017 за Монреал, а пилотите на Mercedes караха с тези мотори две състезания по-рано.

Естествено, от Mercedes отказаха коментар на евентуална сделка с McLaren, но до началото на лятната пауза в бокса на Алонсо определено ще е интересно.









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ