www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Може ли Таварес да закрие някоя от марките в PSA?

02.05.2017 | Авто новини: Коментари » Коментар | Автор: Georgi Ivanov | 2441 прочитания
A+ | A-





След придобиването на Opel, главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес е изправен пред много трудни задачи, но сред тях изпъква един особено важен въпрос: Как ще бъде подредено портфолиото на Peugeot, Citroen и Opel, като се има предвид, че и трите марки се състезават една с друга на пренаситения европейски пазар на масови автомобили?

Таверес вече заяви, че не вижда нужда от намаляване на марките под шапката на PSA, тъй като на северните пазари клиентите имат предпочитания към германската марка пред френските, а в Южна Европа вкусовете на клиентите са на обратния полюс.

В същото време двама от френските шефове на PSA са заявили неофициално пред Лука Сифери от Automotive News Европа, че в централата на компанията вече вървят слухове, че Citroen може да бъде закрит като самостоятелна марка. При такъв сценарий, в PSA ще оже да разчитат на Peugeot на южните пазари и на Opel – на северните, като всички модели на двете марки ще споделят платформи и компоненти.

Това решение има и допълнителен положителен ефект, особено извън Европа и най-вече в Китай. Там моделите на Opel и Peugeot привличат съвсем различни клиенти, нещо, което Peugeot и Citroen сега не успяват да постигнат.

Анализаторът Макс Уорбъртън от лондонската компания Sanford C. Bernstein обаче има по-различно предположение. Според него, Таварес може да закрие марката Vauxhall, която се използва само във Великобритания и на нейно място да стъпи Opel. Освен това, Уорбъртън предрече, че Opel може да бъде препозициониран по-високо и да започне да предлага по-премиум коли, като така ще замести актуалния премуим бранд на PSA – DS, който не успява да се наложи.

Според Уорбъртън най-големият проблем на Opel/Vauxhall не е продуктовата гама, а цените и ценовата политика изобщо. Той обясни, че Opel „продава коли с огромни отстъпки, търсят се големи по обем сделки за флотилии” и след това цитира анонимен източник от автомобилната индустрия: „Opel създава чисто нови коли втора ръка”.

Таварес вече е показал, че цени повече печалбата от обема на продажбите и затова продажбите на загуба се неприемливи.

Според компанията, анализираща автомобилния пазар в Европа Dataforce, миналата година почти 40% от продажбите на Opel/Vauxhall на петте най-големи пазари са осъществени с минимален марж на печалба чрез т.нар. „специални канали”. Тук влизат компании за коли под наем, официални вносители и коли, регистрирани от дилърите за техни нужди.

В най-добрия случай продажбите чрез „специалните канали” излизат на нула, но в повечето случаи става въпрос за повдигане обемите на продадените автомобили, без това да носи печалба.

Едно евентуално намаляване на марките на PSA на европейския пазар ще намали натиска да се използват специални канали. Остава да видим какво решение ще вземе Таварес по този въпрос.









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ

FIAT/2017/FiatTipoHD.mp4