www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Nokian Tyres – карай, забрави прогнозата за времето!

17.11.2016 | Авто новини: Авто Продукти » Гуми | Автор: | 2644 прочитания
A+ | A-





Зимата е вече тук. Студено е, ще вали сняг. Трябват ни зимни гуми. Как да си ги изберем, кои са най-добрите? У нас има 6 милиона разбирачи, когато става дума за коли. Но с гумите е малко по-различно. Просто по тази тема информацията не е много и дори ние, българите, е трудно да се правим на всезнайковци. Затова ви предлагаме малко факти, които биха могли да помогнат в ориентацията при избора.

Не е логично първата зимна гума да е направена примерно в Малайзия, нали? Тя е произведена преди 80 години в град Нокия, Финландия. Там и досега е централата на най-северно разположения производител на гуми - Nokian Tyres. Изпитания на продуктите се провеждат непрекъснато на собствени тестови центрове, разположени на различни места по света, като най-впечатляващ е най-северният от тях – в Ивало, Лапландия, северно от полярния кръг. С гуми Nokian е поставен и рекорд за най-висока скорост на лед – 335 км/ч.

Първата зимна гума с шипове също е дело на специалистите от финландската фирма, още преди 55 години. И сега в Скандинавия се ползват такива, но от последно поколение – водачът с натискане на едно копче може да извади или прибере металните шипове, в зависимост от условията. Пак тяхно производство е и първата зимна гума с енергиен клас АА.

От приблизително година страниците на всяка гума с тази марка са подсилени със суперматериала арамид, по-познат ни от космическата индустрия и бронежилетките като кевлар. Той е около 5 пъти по-здрав и също толкова по-лек от използваните досега метални нишки. С него гумата е по-еластична и по-лека, но и по-здрава. Ако карате такава гума с арамид и бордът й се скъса, производителят е готов да ви я смени, независимо от причините, без значение кой е виновен и на колко години е гумата. Точно с такава е поставен и още един рекорд – за скорост при шофиране на две колела (186 км/ч), при който температурата и натоварването на борда на гумата са жестоки.

Факт е, че финландците непрекъснато работят и внедряват иновативни технологии, с което помагат на развитието на цялата индустрия в бранша. Те не произвеждат гуми за първоначално вграждане в автомобилите, което иначе си е сладка работа. Предпочитат да подобряват моделите си всяка година, докато ако правят гуми за дадена марка или модел, то те трябва да поддържат едни и същи параметри най-малко за 8 години. И това не им допада.

Най-новите зимни модели на марката са вече тук, водени от WR D4 – първата в света зимна гума със сцепление и на мокро от най-добрия клас А. Версията WR А4 допълва селекцията конкретно за района на централна Европа. Не трябва да се учудваме на това, тъй като Nokian прави различни гуми, съобразени със спецификата на условията за различните части на света. Предлагат и последния вариант на всесезонна гума – Weatherproof, която всъщност си е зимна, но има и много добри експлоатационни характеристики за ползване през цялата година.

В България ние сме облагодетелствани, тъй като тук е и най-гъстата мрежа от сервизи, носеща името Vianor, контролирана от финландците. Ако карате с Nokian и не сте сигурни дали на гумите ви не им е дошло време за смяна, то гледайте червената лента. Елементарно измислено и практично – при определено ниво на износване на гумата  се появява тънка червена линия, която се разширява с изчезването на следващите слоеве. И още нещо, което говори за сигурността на финландския производител, че прави премиум продукт: купувате си комплект Nokian, карате 2 седмици и, ако случайно нещо не ви хареса, можете да го върнете без проблем.

Борислав Цаков









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ