www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Пуснаха Западна дъга 2, тежките камиони и транзитният трафик аут от София (+ видео)

13.09.2016 | Авто новини: Катастрофи » Транспорт и логистика | Автор: Jordan Lukanov | 5519 прочитания
A+ | A-





На 13 септември София беше пуснато движението по новия високоскоростен участък "Западна дъга 2" на Софийския околовръстен път. На официалното откриване, което със състоя на пътен възел "Северна тангента - АМ Калотина", присъстваха премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, кметът на София Йорданка Фандъкова, министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и на финансите Владислав Горанов и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров.

„Със завършването на участъка от Западна дъга транзитният трафик ще бъде облекчен. Вече са изцяло са свързани трите магистрали - „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“. Пътуването  ще е много по-комфортно и безопасно, а от екологична гледна точка ще се намалят вредните емисии“, каза инж. Лазар Лазаров на откриването на обекта. Остава една малка отсечка – дясното платно на моста при Казичене, изграждането на която ще завърши до края на тази година, допълни той.

С изграждането на участък 2 завършва разширяването на Западната дъга на Софийския околовръстния път. Новата отсечка от проекта АМ „Калотина-София“ ще улесни транзитния трафик като осигури бърза и удобна връзка между АМ „Люлин“, път I-8 София – Калотина, Северната скоростна тангента, АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“ и ще отведе тежкотоварния транспорт извън чертите на София.

5,5-километровият участък започва от моста над река Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

На участък 2 бяха изградени 3 пътни възли – п. в. „Стефансон“, п. в. „Ломско шосе“ и п. в. „Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. „Стефансон“, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н. При пътен възел „Стефансон“ трасето преминава по естакада над бул. „Стефансон“ и жп линията и пътя за гара Волуяк. П. в. „Ломско шосе“ е кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а п. в. „Северна скоростна тангента“ е „пълна детелина“ с четири отвора.

Изпълнител на участък 2 от път ІІ-18 Софийски околовръстен път от км 0+780 до км 6+309 е ДЗЗД „Европейски пътища”, в което участват: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява Сдружение „София Запад 2013”, в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“. Договорът им е за 719 040 лв. с ДДС.

Западната дъга е продължение на АМ „Люлин” и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата.




Тагове: София Околовръстно Западна дъга трафик Калотина







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ