www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

MotoGP: 10 неща, които научихме от тестовете на "Сепанг"

08.02.2016 | Авто новини: На 2 гуми » Мото спорт | Автор: Georgi Ivanov | 974 прочитания
A+ | A-





MotoGP: 10 неща, които научихме от тестовете на "Сепанг"

Първият предсезонен тест за 2016 година в MotoGP е вече в историята, отборите имат още малко време до началото на битката за титлата, но сега е моментът да видим какво научихме от първите изпитания.

Yamaha е пред другите

Хорхе Лоренсо и Валентино Роси доминираха в тестовете – от началото до края им. Двамата записаха 14 най-бързи обиколки в рамките на три дни.

Лоренсо е в силна серия

Титлата, която Лоренсо спечели в края на сезона във Валенсия явно се е отразила добре на испанеца и той демонстрира изключителна увереност в началото на годината. Дори на и пистата, на която никога досега не е печелил – „Сепанг”, Лоренсо записа поредица най-бързи обиколки. Според него, работата с гумите Michelin е стъпка напред.

Роси търси отговори

Легендарният пилот ще подходи към този сезон, както направи и през 2015: трябва да пилотира без грешки и ще изчака да види как ще потеглят съперниците му. Най-вероятно представянето му в първата половина на сезона ще определи дали той ще остане в MotoGP или ще смени шампионата.

Проблемите на Honda продължават

Марк Маркес и Дани Педроса бяха наясно какво ги очаква, през миналия сезон те имаха проблеми с твърде мощния двигател, но сега ситуацията се оказа по-лоша. В Honda останаха верни на традицията си да подценяват информацията, идваща от пилотите и сега това задълбочава проблемите. Основната трудност е липсата на електроника, която да контролира работата на мотора, така мотоциклетът се превръща в див кон.

Стоунър е готов да се състезава

Само за два дни стана ясно, че ако Кейси Стоунър реши да се върне на пистата, то ще му трябва много малко време, за да е отново в челото на колоната. Засега австралиецът отрича, но от Ducati дадоха да се разбере, че искат той да се върне.

На „Сепанг” Кейси кара мотора на Ducati от миналата година и постигна най-доброто време за тима – 2.01,070 минути за обиколка. Малко преди началото на сезона Кейси ще направи частен тест в Катар, когато ще работи с новата машина на Ducati.

В Ducati липсва спокойствие

Италианците наеха Стоунър за теста като примамка за другите звезди. Ясно е, че Лоренсо има интерес към случващото се в Ducati, дори Маркес може да реши да напусне Honda заради проблемите с новия мотоциклет. Довициозо и Ианоне определено не се чувстват спокойни при това търсене на звезди за тима.

Частните отбори са далеч назад

Влизането на Michelin в MotoGP и въвеждането на стандартни електронни блокове за управление на моторите накара компаниите да фокусират вниманието си само върху заводските тимове. И ако Honda разреши на частните тимове да пробват двигателя на японците за сезон 2016, то това беше продиктувано от необходимостта да бъде събрана колкото се може повече информация.

В Michelin са се подготвили добре...

Тестът във Валенсия в края на 2015 успя да предизвика паника сред пилотите. Станаха много падания и всеки пилот обясняваше едно и също: „Няма никаква информация за това, че предната гума губи сцепление. В момента, в който го разбереш, вече си паднал.” За „Сепанг” Michelin осигури гуми с нови смески, осигуряващи много повече сцепление.

... но трябва да стане ясна причината за падането на Бас

Гръмналата задна гума на Лорис Бас все още е загадка. Последствията можеха да са ужасяващи, а обяснението, че налягането в гумата не е било точно, не е достатъчно убедително.

На Филип Айлънд ще са ясни повече неща

На тестовете в Австралия ще разберем как ще работи тимът на Yamaha през новия сезон. Ако Лоренсо и Роси отново доминират, то двамата ще започнат сезона в Катар като основни претенденти за титлата. След теста в Австралия двамата трябва да решат с кой мотор ще се състезават – с хибридната версия, която е все още прототип или с мотоциклета за сезон 2016. Ще стане ясно и дали електрониката на Honda ще успее да обуздае мощността на японския мотор. В Ducati ще посветят целия тест на развитието на новия GP16, а в Suzuki ще продължат работата по мотоциклетите от 2015 и за 2016, като целта е да се адаптират към новата електроника и новата предавателна кутия.



Снимки







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ